Изкупуването на "Корн" бе с цел повишаване на ефективността

Изкупуването на "Корн" бе с цел повишаване на ефективността

Изкупуването на "Хлебозавод Корн" бе с цел подобряване ефективността на маркетинга и продажбите на дребно на компанията. Това каза новият й собственик и мениджър Красен Йоркишев по време на Третата годишна конференция за сливания и придобивания на "Капитал" като пример защо се е стигнало до сделка с неговата компания.
Сделката за "Корн" е т.нар. мениджърско изкупуване, като в случая компания, собственост на Йоркишев, изкупи дружеството от зърнения холдинг "Агрия груп холдинг". Директен купувач беше "Йорк Скай" ЕООД - Търговище, а цената - 6.5 млн. лв. Изкупуването е било финансирано на 38% със собствени средства, а останалите с банков заем, поясни Йоркишев.
Според него затварянето на кръга с доставките на суровини е важен, но малко остарял бизнес модел. Те имат своите борсови цени, а компания като "Корн" има нужда да се фокусира върху позиционирането й на пазара и увеличаването на пазарните позиции на външни пазари чрез замразени хлебни изделия. Затова и се е стигнало до сделка, поясни той.
"Корн" има два хлебозавода - в Горна Оряховица и Шумен. Според Йоркишев по-ниската себестойност на българските продукти спрямо тези на развитите европейски пазар са тяхна конкурентна способност, която компаниите трябва да експлоатират.
Допълнително експанзията на големите хранителни вериги ще позволи на пазара да се очисти от нелоялната конкуренция в него. "Просто ще се наложат нови правила, които всички играчи ще трябват да отчитат", каза Йоркишев.