Брошури за 7.8 млн. лв ще рекламират българския туризъм
Над 320 хил. рекламни брошури, представящи възможностите за практикуване на различни видове туризъм, предстои да бъдат изготвени, съобщиха във вторник от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Те ще бъдат финансирани по проект от програма "Регионално развитие" и са на стойност 7.8 млн. лв. Изпълнението на поръчката е 36 месеца, като идеята е рекламните материали да се разпространяват на туристически изложения, през туроператори и на крайни клиенти по време на различни форуми.
Настоящата сума е най-високата досега, отделяна за тази цел, и значително надвишава средствата, които държавата отделяше за рекламни брошури годишно досега.
За предходните 4 години за такава дейност са отишли общо 3.8 млн. лв, сочат данните на министерството. От икономическото министерство не съобщиха отделните суми, които ще бъдат предоставени по всяка подпоръчка, тъй като още не са подписани договорите с четирите компании.
Според проекта в единия лот предстои да се изготвят брошури за 9 вида специализиран туризъм. Имиджовите материали на страната ще бъдат направени от дружеството "Ламбаджиев стандарт", което в предходни години е изготвяло и щандове на България за международни туристически изложения.
Изданията ще бъдат изготвени в 210 хил. копия, ще съдържат 24 страници и ще бъдат преведени на 21 езика. "Целта е да се постигне сложен и многопластов образ на България като туристическа дестинация", казаха от компанията и допълниха, че в брошурите ще влязат културни и архитектурни паметници, планински и черноморски гледки, минерални извори, вина и ястия от националната кухня.
Компанията "Маг адвъртайзинг", която преди време спечели и поръчка за реклама на българския туризъм в Русия, ще изготви и брошури за морски, ски, еко и селски и винен туризъм.
Те ще бъдат преведени на шест езика - български, немски, руски, английски, френски и испански, и ще представят летните и зимните курорти, възможностите за водни и ски спортове, яхтинг, природни и културни забележителности в районите на курортите в планините и около Черноморието, както и българските ястия, вина, екопътеки, занаятчийство, малко познати дестинации и др. "Ще изготвим и дискове с всички брошури", каза Константин Николов от компанията.
Компанията "Бранд ню айдиъс", собственост на дружеството "България он еър", отговаря за подготовката и разпространението на брошури за културен, балнео- и конгресен туризъм, които също ще бъдат преведени на 6 езика.
Предстои да се рекламират и спортове, религиозния туризъм, като рекламните материали за тях ще бъдат изготвени и преведени на пет езика от консорциума "Дакс партньори", в който според системата ДАКСИ влизат "Фондация за регионално развитие" и компаниите "Ай Дии Тийм" и "Ни плюс - Макаров и сие".
Досега министерството на икономиката е започнало изпълнението на европроекти за реклама на туризма по български и международни медии, в Германия и Русия, чиято стойност надхвърля 16 млн. лв. Предстои да бъдат избрани изпълнители и на поръчки за нискобюджетни рекламни сувенири (химикали, ключодържатели и др.).