Маркетингова стратегия трябва да помага за привличането на чужди инвестиции в България

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Маркетингова стратегия трябва да помага за привличането на чужди инвестиции в България

Маркетингова стратегия трябва да помага за привличането на чужди инвестиции в България
Българската агенция за инвестиции прави втори опит да избере фирма, която да направи маркетингово проучване и да изработи стратегия за реклама на страната като подходящо място за чужди инвестиции. Ведомството вече веднъж обяви обществена поръчка със същия предмет, но тя беше прекратена заради неточности в документацията. Изработването на маркетинговата стратегия е част от европроект на агенцията за реклама на икономиката на стойност 21 млн. лв.
Документите за новата процедура се подават до 25 ноември, а прогнозната стойност на договора е 475 хил. лв. Победителят ще трябва първо да направи изследване за това колко позната е България и какви са нагласите за инвестиции в страната. Проучването ще е за 10-15 целеви държави и 5-15 индустрии, които тепърва ще бъдат посочени. Те ще бъдат избрани на базата на анализ на международната консултантска компания "А.Т. Киърни" (А.Т. Kearney) за това къде трябва да се рекламира България и кои сфери на икономиката са с най-голям потенциал за привличането на чужди инвеститори.
След проучването в посочените държави те трябва да се категоризират по степен на познатост и нагласи към инвестициите в България. По същи начин трябва да бъдат подредени и индустриите. На основата на тази информация трябва да се направи тригодишна маркетингова стратегия, която ще се актуализира годишно, а след това документът да се редактира така, че да се използва до 2020 г. Той ще се използва за определянето на медиите, в които да се рекламират инвестициите в България, както и за организирането на срещи и семинари с потенциални инвеститори. За това ще бъдат изхарчени около 19 млн. лв.