Интернет става все по-важен за туризма, България изостава от тенденциите

Интернет става все по-важен за туризма, България изостава от тенденциите

Интернет става все по-важен за туризма, България изостава от тенденциите
Интернет става все по-важен източник на информация и възможности при избор на почивка, стана ясно по време на туристическото изложение World Travel Market, което се провежда в Лондон. Борсата е най-голямата за професионална публика, а на нея се представят компании от над 180 държави.
Освен бързорастящия процент на онлайн резервациите социалните медии започват да оказват влияние върху избора на почивка при все повече хора, показва проучване, проведено от организаторите на изложението. Според данните в момента един на всеки трима туристи oт Великобритания преглежда информация в сайтове като tripadvisor и др. и крайното му решение се базира и на препоръките за дадени дестинации и конкретни хотели. Висок е и процентът сред хората и в другите западноевропейски държави.
Според данните от изследването именно TripAdvisor е най-популярната социална медия за туристите. Мнения за хотели в нея търсят 66% от всички, които събират информация по интернет. На второ място сред най-предпочитаните медии е Facebook, където 34% от туристите се консултират за даден курорт или хотел. 21 на сто от всички пък разглеждат клиповете, качени в YouTube, a 17% търсят отзиви в Twitter, показва още информацията.
Освен международните социални мрежи и сайтове, сериозен фактор се оказват и националните. Според изследването 28% от туристите разглеждат отзивите във форуми за пътувания в своята страна, а много от тях им се доверяват.
" 42% от потребителите, които ползват социални медии, се спират на първоначалния си избор на хотел, а 35 на сто променят решението си след преглежданията на конкретни отзиви", казват авторите на проучването. Затова и според тях всички хотелиери трябва да осмислят факта, че репутацията им в интернет ще се окаже решаваща в бъдеще.
На този фон, България изостава сериозно от тенденциите, беше отчетено на борсата. Въпреки че най-много туристи в страната идват от Западна Европа, все още присъствието на хотелиери и туроператори в интернет не е достатъчно. "Липсата на добъρ онлайн достъп и представяне на българския туристически продукт в интернет са причина България да губи част от индивидуалните британски туристи", съобщи зам. министърът на икономиката Иво Маринов. По думите му "70% от пътуванията във Великобритания не са организирани чрез туроператор, а 45% от всички резервации в някаква част се правят по интернет".
В момента икономическото министерство работи върху проекти за представяне на страната онлайн, финансирани от европейската програма "Регионално развитие". В момента се обновява националният сайт bulgariatravel.org, a след изработката му ще бъде пусната и поръчка за рекламирането му чрез други онлайн медии, стана ясно по време на изложението.