Три компании искат да произвеждат електромобили у нас

Три компании искат да произвеждат електромобили у нас

Три компании искат да произвежда електромобили у нас. Това съобщи директорът на дирекция "Икономическа политика" в Министерството на икономиката енергетиката и туризма Юлиан Николов при представянето вчера на първата фирма, предлагаща зарядни станции за колите на ток.
Инвеститор от Русия се интересува от изоставени производствени мощности в Пловдив, в които са се правили електрокари, за да ги използва за сглобяване на маршрутни таксита и автобуси на електричество. Френска компания пък иска да произвежда електромобили в Стара Загора. Имената на двете фирми не бяха споменати по желание на самите инвеститори, но преговорите били в напреднала фаза, уточни Николов.
Китайската Great Wall, която догодина трябва да отвори завода си за автомобили в Ловеч, освен коли с традиционни двигатели планира в него да прави и електромобили.
Компанията "Фулчарджър България" пък обяви вчера, че вече и на българския пазар се предлагат зарядни станции за електромобили. Търсят се дистрибутори, готови да платят по 4500 евро без ДДС за устройство за нормален заряд, работещо на 220 волта. С тях напълно изтощените акумулатори на електромобилите ще се пълнят за между 2 и 8 часа в зависимост от модела на колата.
"Фулчарджър България" предлага и станции за бързо зареждане, с които батериите възвръщат пълния си капацитет за между 5 и 30 минути, но тяхната цена не беше съобщена. Компанията търси два вида дистрибутори - малки, които ще поемат ангажимента да изградят 20 станции в следващите 10 години, и големи, готови да инсталират до 100 устройства за същия период.
Плановете са зарядни станции да има на общинските паркинги, пред моловете, на магистралите и на основните пътища. Експлоатиращите зарядните станции ще печелят от разликата в цената, на която купуват електроенергията, и тази, на която я продават на крайните клиенти.