Дядо Коледа в мола

Подаръци ще има за всички от сърце... Е, не съвсем за всички, но родените с късмет могат да си тръгнат с нов автомобил от някой мол, без дори да са направили и една покупка в него. Дядо Коледа вече пристигна в повечето търговски центрове - те са празнично украсени, коледните базари работят, децата получават подаръци, а възрастните - късметчета. Останалите го чакат на 15 декември, показа проверка на "Дневник".
В битката за привличане на клиенти някои молове започнаха празничните си кампании с награди за клиентите още в края на ноември - "Дестинация Коледа", "Спечели безплатно коледно пазаруване", "Колелата на късмета", "Карта за подаръци", "Отстъпка след отстъпка".Успоредно с промоакциите във вечерните часове вървят развлекателни програми, организират се и благотворителни прояви.
Около десетината търговски центъра в страната ще са отворени и по празниците, като повечето са удължили работното си време, най-често с един час вечер. На Коледа – 25 декември, и на Нова година – 1 януари, ще отворят врати не от 10 ч. сутринта, както обикновено, а в 12 или 13 часа.
Лека кола, без да пазаруваш
Най-големите подаръци са в най-големите молове. Ако искате да спечелите автомобил Suzuki Jimny или "Фиат 500", се трябва да посетите столичните "Сердика център" и The Mall и да си вземете регистрационен талон за участие. Не е необходимо да пазарувате, за да участвате в томболата, уверяват от управата на търговските центрове.
Талонът за "Фиат 500" се получава от бюро "Информация" на The Mall, но бройката им е ограничена, така че трябва да побързате. След това трябва да се регистрирате на адрес www.themall.bg за играта. Победителят ще бъде изтеглен публично на 11 януари 2011 г.
Талоните за Suzuki Jimny освен в "Сердика център" може да се разпечатат и от интернет страницата на мола, но задължително трябва да отидете до търговския център и да ги пуснете вътре в автомобила, който се намира до магазин Esprit. Печелившият ще стане известен в 18 часа на 18 декември.
Притежателят му се задължава да го ползва в продължение на половин година брандиран, както и да не го продава. Освен спечелилия лек автомобил в "Сердика център" ще бъдат изтеглени имената на още 100 печеливши, които ще получат награди от наемателите в мола. За да участвате в тази игра обаче, трябва да сте направили покупка за над 50 лева. "Сердика център" дава и традиционната екскурзия за двама, като декемврийската е до Лапландия.
В The Mall пък за 10 клиенти коледното пазаруване може да се окаже безплатно. Молът обещава да им възстанови направените харчове, ако имената им бъдат изтеглени, но не повече от 3600 лева. За целта освен попълването на талона и регистрацията на сайта трябва да пазите касовия бон.
Всеки пазарувал за над 30 лв. пък има право да завърти колелото на късмета и да спечели още нещо. В The Mall прадлагат и услугата "Карта за подаръци", в която клиентите могат да заредят сума по техен избор, валидна за всички магазини в мола, и да я подарят. В "Сердика център" също подготвят такава възможност под името "ваучер за подарък".
Mall of Sofia подгря клиентите си с 20 000 награди още в периода от 20 ноември до 5 декември. Дядо Коледа в мола на столичния булевард "Стамболийски" ще пристигне на 15 декември и всеки посетител ще получи подарък под формата на комплимент. Какво означава това ще разберете, ако дойдете, е поканата от управата на търговския център. "Сити център София" все още не са обявили какви изненади готвят за клиентите си.
Извън столицата моловете са
по-скромни в подаръците, но и там има изненади
"Галерия Пловдив" е първият търговски център в страната, където може да си купиш жилище от "Магазин за Нов дом", а тези, които го направят до края на годината, получават подарък – завършване до ключ с напълно обзаведена с домакински уреди и мебели кухня. Магазинът е разработил няколко проекта в 3D формат и всеки избира как да изглежда бъдещият му дом.
Това е нова концепция за продажба на жилища, която улеснява купувачите, защото предлагаме услугата три в едно – избор на жилище, на банков кредит и в добавка безплатно обзавеждане в дните на промоцията, казва Маргарита Джелепова, управител на магазина. В "Мол Пловдив" ще раздадат 100 шейни срещу покупка от 10 лв. в някой от търговските обекти. Томболата ще се разиграе на 8 януари.
В "Гранд мол Варна" всеки клиент, пазарувал за поне 30 лв., получава талон за отстъпка за друг магазин в търговския център. Колкото повече пазарувате, толкова повече отстъпки получавате, обяснява Стивън Кливър, управител на търговския център. "Купих си пуловер от "Зара" за 32 лв. и от щанд "Информация" изтеглих талон за отстъпка от 20% от магазин за бельо "Помпеа".
Купих и на съпругата си подарък, а след това с касовата бележка от "Помпеа" пазарувах с отстъпка от 15% и в "Хиполенд" за децата", разказва собствената си история Кливър. В "Мол Варна" пък всеки пазарувал за над 50 лв. ще получи подарък - книжка с ваучери и талони за отстъпка при пазаруване в търговските обекти. Заедно с това притежателят на книжката ще може да участва в новогодишната томбола и да спечели една от 10 карти-подарък на стойност от 500 лв.
В "Парк мол Стара Загора" вече върви играта "Спечели безплатно коледно пазаруване" - всеки петък се теглят награди до 250 лв., а на 23 декември, по време на празничния концерт, ще бъдат изтеглени награди до 1000 лв.
С надежда за по-големи обороти
Целта на всички игри с бонуси и награди е да увеличат посещаемостта и съответно продажбите в търговските центрове. Промоциите са много ефективни по отношение на показателите трафик - продажби, каза Франк Уайтинг, мениджър на The Mall, и дава пример с лятната игра "Познай кой ще пазарува безплатно цяла година", в която участвали много посетители.
Дневно през The Mall преминава един средно голям областен град от 30 хил. жители, отчете неотдавна Александер Папагеоргио, изп. директор на "Асос капитал", инвеститор на мола. Повече от 20 000 варненци са се включили и в лятната кампания на "Гранд мол", когато всяка седмица една двойка печелеше екскурзия до Гърция.
Различните видове промоции имат положителен ефект върху продажбите, смята и Мариян Колев, председател на Българската ритейл организация. Според него клиентите участват с интерес в томболите, а усещането, че може да спечелиш в дългосрочен план, носи положителна емоция.
Мениджмънтът на почти всички молове се допитва до търговците в тях какъв вид активности да избере за съответния месец. Наемателите са най-големият барометър и ние поддържаме постоянна връзка с тях, каза Димитър Кехайов, управител на "Сердика център". Различните активности влияят на определен тип обекти. Например детските събития се отразяват много добре на оборотите на кината и на заведенията за хранене, на кафенетата, коментира Милош Самуилов, управител на "Парк мол Стара Загора".
От септември досега моловете отчитат плавно увеличение на оборотите. Според Димитър Кехайов от края на лятото стойността на средния покупателен бон в "Сердика център" постепенно се увеличава. В "Мол Пловдив" посещаемостта е скочила с 25%, а оборотите на магазините са отчели ръст от 15% спрямо миналата година.
"Мол Варна" също отчитат увеличение на продажбите от 4% през октомври спрямо същия месец на 2009 г. Според управители на молове повече продажби регистрират магазините, които имат по-малко конкуренция. Те са два типа – едните предлагат много евтини стоки, а другите са силни популярни брандове, които нямат други обекти.
Увеличението на продажбите от септември до декември е традиционно и е свързано с новата учебна година и празниците. Като цяло обаче 2010 г. е по-слаба спрямо миналата година, твърдят търговците. По данни на Българската ритейл асоциация спадът на продажбите е средно 30%, като в различните видове категории стоки се движи между 20 и 50%.
Въпреки тези данни оплакванията за падащи обороти и липсата на 100% заетост в част от новите молове повечето са успели да привлекат нови наематели. От "Сердика център" твърдят, че всички площи вече са заети. В "Гранд мол Варна" са отворили 13 нови магазина само през декември, а в "Мол Пловдив" има 16 нови обекта през последните месеци.
Подаръци и след 1 януари
След голямото пазаруване обаче идват трудните януари и февруари за търговците. Спадът обикновено е веднага след празниците - от 1 до 10 януари, след това започват големите зимни разпродажби и трафикът се възстановява, смята Милош Самуилов.
"Януари, който може да е спокоен за други сектори, е особено динамичен за търговските центрове", каза и Франк Уайтинг. Според него януарските кампании, които се базират основно на разпродажби, са много атрактивни за клиентите. "Със сигурност няма да има възможност персоналът на магазините да отдъхне след коледните и новогодишните празници, защото сме подготвили за клиентите ни богата програма с нови и големи награди", каза и Димитър Кехайов.
Благотворителност и в търговските центрове Благотворителните акции също влязоха в програмите на търговските центрове. Те са насочени най-вече в помощ на деца в неравностойно положение. В The Mall има селце на Дядо Коледа, където той ще посреща децата до 24 декември. В мола има още сцена на таланта, на която деца от забавачки, училища и домове ще се включат в инициативата "Деца помагат на деца". В "Парк мол Стара Загора" Дядо Коледа ще дойде на 15 декември и ще приема желанията на децата до 26 декември. В събота и неделя той ще им помага да направят коледни играчки и да украсят елхата. Кампанията на "Гранд мол" "Помогни на Дядо Коледа" е насочена към деца от домовете без родителска грижа във Варна. За целта всеки може да направи подарък на дете без родител, като изтегли името му от коледната елха. Фондация "Движение на българските майки" е инициатор на програмата "Стъпка напред", която набира средства за стипендии за децата от дома "Даскал Ботьо" в Калофер, като организира благотворителен базар. Всеки ден до 17 декември между 12 и 20 ч. всеки може да донесе аксесоари, които не употребява - бижута, чанти, колани и т.н. на щанда "Майназин" в Mall Plovdiv. Събраните вещи ще бъдат продадени на благотворителен базар на 18 и 19 декември. |