Доставчиците на газ не харесаха правилата за достъп до мрежата

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 696 Любопитно

    35 доставчика за един район в центъра !
    В таблицата ще намерите всички текущи валидни цените на газа в зависимост от вашите настройки за 20000 киловатчаса на година, 81929 Мюнхен. Всички цени са с включен данък (бруто).
    http://tarife.welt.de/gas/gasrechner.asp?plz=81929&usage_total=20000&customer=priv&submit2=%26%231057;%26%231088;%26%231072;%26%231074;%26%231085;%26%23107
    Резултатът отчита доставчик и рейтинг в зависимост от вашите настройки и насоките на Verivox цена калкулатор за електричество и газ. Всички данни са в € / сто (от 11.01.2011), включваща всички данъци и такси. Цените са за първата година и отчита един без възли и отстъпки.

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Овергаз първо да докарат малко азерски и туркменски газ транзит по руските тръби за България. Чак тогава ще говорим как ще ползват българските тръби. Нагли московски пиявици.

  3. 3 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 696 Любопитно

    към 1 - 1980г. Комунизъм
    1000 м3 природе газ са еквивалент на 8000 ККал или 9300 kWh.
    2 150 м3 природен газ са еквивалент на 20 000 квтч.
    628 Евро/2 150 м3 - е 0,290/0,566 лв./ Евро на м3 - бруто
    1 410 Евро/2150 м3 - е 0,656/1,28 лв/ Евро на м3 - бруто
    http://clubalfaromeo.com/forum/archive/index.php/t-16902.html

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  4. 4 Профил на Нико СУПЕР
    Нико
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Да не забравяме 2500 евро такса за включване ...

  5. 5 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lemmy":

    Зависимостта на България от енергоресурсите на Русия е явен факт и той не подлежи на съмнение в близките години. Приказките за туркменистанския газ са горе-долу като приказките от “Хиляда и една нощ”.

    Румен Овчаров 22 11 1997

  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси Кирилова":

    Ето, само затова си струва да запазят паметника на кацапите в София. На него публично да бесят такива като Офчаров и Гоце, а като минава Путин от летището да му смръзва халката.

  7. 7 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lemmy":

    Ама те карат. Но първо го купуват от азерите и ни го продават като техен. Физически той не стига, защото руснаците го ползват за техни предприятия в южните райони, а на нас подават техен от Сибир.

  8. 8 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Ми няма да го купуват бе, focusnik. Само го транзитират по руските тръби пък ние все някак ще се разберем за цената с Гурбангулито или Илхам. Но-ооо, москалите не разрешават свободен достъп до тяхната мрежа и не признават правилата на европейската енергийна харта. Обаче същите тези москали в лицето на Овергаз искат европейски правила и достъп до българската газопреносна мрежа, пък и претенции имат, нали четеш горе. Споменахме ли Сашо Дончев като кандидат за паметника?

  9. 9 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Леле какъв батак... в газопренасянето в случая...
    Булгартрансгаз трябва да се отдели структурно от Булгаргаз, така както ЕСО ще се отдели скоро от НЕК.
    Само че нашите се чудят какво да правят с Булгаргаз при либерализиране на пазара, защото Булгаргаз няма други активи освен МОНОПОЛ

  10. 10 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lemmy":

    Достъпа до преносната среда и равнопоставността на доставчиците го искат не "москали" а българските потребители - индустриални и надявам се скоро и домакинства. Отделно това е изискване на ЕС, което българия ще изпълни независимо колко шикалкавят разните чиновници.
    И смисъла е много прост - средата на доставка е една защото физически е нерентабилно да се изграждат многожество тръбопроводи. Но всички доставчици трябва да могат да ползват тази среда равнопоставено. И от там нататък е избора на потребителя от кой и на каква цена ще си купува.
    И този принцип се прилага при всички естествени монополи - железници, телекомуникации, енергетика - ток, газ.

  11. 11 Профил на Величка Маринова
    Величка Маринова
    Рейтинг: 860 Неутрално

    В съответствие с изискванията на Третия енергиен пакет, България трябва да отдели от вертикално интегрираните предприятия системните преносни оператори за електроенергия и природен газ и да ти обособи в отделни независими предприятия до м. март 2011 г.

    Изисквания, на които следва да отговаря Независимия системен оператор
    Ако към 3 септември 2009 г. -датата на влизане в сила на директивите за електроенергия и природен газ, преносната система принадлежи на вертикално интегрирано предприятие, държавите-членки могат да решат да не прилагат правилата за отделяне на собствеността, но следва да създадат независим системен оператор (НСО).
    Определение за „вертикално интегрирано предприятие
    „вертикално интегрирано предприятие“ означава електроенергийно предприятие или група електроенергийни предприятия, за които едно и също лице или лица са оправомощени, пряко или непряко, да упражняват контрол, и в което предприятието или групата предприятия изпълняват най-малко една от функциите по пренос или разпределение и най-малко една от функциите по производство или доставка на електроенергия”
    Прилагането на концепцията за „вертикално интегрирано предприятие” не може да се ограничава само за предприятия създадени в една и съща държава-членка. Концепцията включва всяко предприятие или група от предприятия, независимо от мястото на създаването им, в които едни и същи лица са натоварени пряко или непряко да осъществяват контрол; или предприятието или група от предприятия изпълняват поне една от дейностите по пренос и разпределение на електроенергия или пренос, разпределение и съхранение на природен газ; или осъществяват поне една дейност по производство и доставка на електроенергия или природен газ.
    Държавите-членки следва да създадат регулаторен орган, които да разработи правила, по които да сертифицира НСО. НСО следва да е собственик на преносната мрежа и да разполага с достатъчни финансови, технически, и човешки ресурси за да е в състояние да изпълнява задачите, определени в чл. 12 на директивата за електроенергия и чл. 13 от директивата за природен газ. Операторът е задължен да разработи и 10 годишен план за развитие и поддържане на мрежата, чието изпълнение се контролира от регулаторния орган.
    Основните задачи за НСО е да осъществява дейността си като оператор на преносни системи (ОПС). Операторът отговаря за осигуряването и управлението на достъпа до мрежата на трети страни, включително за събирането на такси за достъп и претоварване и на приходи от прилагане на механизма за компенсиране между операторите на преносни системи, както и за експлоатацията, поддръжката и развитието на преносната система, гарантира дълготрайния капацитет на системата чрез инвестиционно планиране.
    Независимост на оператора на преносната система (ОПС)
    Моделът на ОПС, позволява преносната система да остане част от вертикално интегрираното предприятие. В този случай са предвидени редица специфични условия в директивите (чл.17-23), при изпълнението на които на практика се гарантира ефективно отделяне.
    Правила за активите, оборудването, персонала и идентичността на ОПС
    ОПС следва да е независим и да разполага със значими финансови, технически, физически и човешки ресурси за да е в състояние да изпълнява ефективно дейността по пренос на електроенергия и природен газ. За това е необходимо активите, включително и мрежата да са собственост на предприятието по пренос и то само да наема персонала си. Забранено е наемането на персонал или изпълняването на услуги от или за други части от вертикално интегрираното предприятие. ОПС следва да организира своята корпоративна идентичност, комуникации, търговски марки и обекти по такъв начин, че да не се създава възможност за объркване на потребителите по отношение на идентичността му и най-вече да е ясно, че не е част от вертикално интегрираното предприятие или която и да е част от него. Операторът също така не следва да има обща интернет система или оборудване, общи ІТ специалисти, общи обекти и системи за сигурност с вертикално интегрираното предприятие, а така също не следва да използва същите консултанти или външни изпълнители за ІТ системите или оборудването. Счетоводните отчети на ОПС следва да се одобряват от одитор, различен от този на вертикално интегрираното предприятие или на която и да е част от него.
    Гарантиране на независимост на ОПС
    Важно условие, което държавите-членки следва да изпълнят е да гарантират, че ОПС има необходимите права да взима самостоятелно решения относно текущата си дейност и е независимо от вертикално интегрираното предприятие и от всяка негова част. По специално решения по отношение на активите, необходими за експлоатацията, поддръжката или развитието на мрежата. ОПС следва да има правата да набира средства на капиталовия пазар, чрез заем или увеличаване на капитала. Не се допуска вертикално интегрираното предприятие да влияе пряко или непряко върху текущите дейности на ОПС, върху конкурентното му поведение на пазара или върху решенията му, свързани с изготвяне на 10 годишния план за развитие на мрежата.
    Също така дъщерните предприятия на вертикално интегрираното предприятие, свързани с производство и доставка на електроенергия или природен газ не могат да имат пряко или непряко дялово участие в оператора на преносната система. Обратната възможност, участие на оператора в дъщерните предприятие по производство и доставка също не се допуска, включително и получаването на дивиденти или други финансови облаги.
    ОПС следва да разработи и да се придържа към програма на съответствието, в която да са заложени основните принципи за недопускане на дискриминационно поведение на оператора на преносни системи спрямо трети страни. Програмата за съответствие следва да се одобрява от регулаторния орган. Предприятието, което отговаря на изискванията за ОПС също следва да се сертифицира от регулаторния орган.
    Изискване за независимост на персонала и ръководството на ОПС.
    Директивите поставят изключително високи изисквания и критерии при избора на лицата в управителните и административните органи на оператора на преносната система. Едно от основните изисквания е, в срок от три години преди назначаването на лицата в управителните и административни органи, те да не са заемали професионален пост или отговорна длъжност, да са нямали преки или непреки интереси или делови отношения с вертикално интегрирано предприятие или с част от него или с негови акционери, притежаващи контролен пакет от акции.
    Регулаторният орган може да се намесва в този процес, ако има съмнения относно професионалната независимост на лицата от управителните органи или пък установи неправомерно прекратяване на мандата им.
    Забранено е на лицата на управителните и административните органи да заемат професионален пост или отговорна длъжност, а така също не могат да имат интерес или делови отношения с която и да е част от вертикално интегрираното предприятие или негови акционери, притежаващи контролен пакет от акции, в срок до четири години след прекратяване на мандата им.

    Надзорен орган
    Ключов момент при модела на независим оператор на преносна система е създаването на надзорен орган, който да взема решения, свързани с одобрението на годишните финансови планове, нивото на задлъжнялост на оператора, размера на дивидентите, които се разпределят между акционерите. Надзорният орган на оператора следва да взима решения относно назначаването, подновяването на договори, условията на работа, размера на възнагражденията, прекратяване на мандата на членовете на управителния орган и/или членовете на административните органи.
    Надзорният орган не може да взема решения, свързани с текущата дейност на системния оператор, свързана с управлението на мрежата или изготвянето на 10 годишния план за развитие на мрежата.
    План за развитие на мрежата и правомощия за вземане на инвестиционни решения.
    Според изискванията на директивите, операторът на преносната система е задължен всяка година да представя на регулаторния орган десетгодишен план за развитие на мрежата, който трябва да отчита съществуващото и прогнозирано търсене и предлагане. Планът следва да показва на участниците на пазара основната инфраструктура, коята трябва да се обнови или изгради през следващите 10 години; да посочва всички инвестиции, за които вече е взето решение и да определи инвестициите, които трябва да бъдат направени през следващите три години; да определи график за инвестиционните проекти. Планът следва да бъде консултиран с всички заинтересовани страни При одобрение на десет годишния план за развитие на мрежата, регулатолрният орган следва да проведе задължителни консултации с всички настоящи и потенциални ползватели на системата и то по открит и прозрачен начин. Задачата на регулаторният орган е да проучи дали десет годишния план обхваща нужните инвестиции за развитие на мрежата, установени по време на консултациите и дали той е в съответствие с десетгодишния план за развитие на мрежата на цялата Общност. След одобряването на плана, регулаторният орган е длъжен да наблюдава неговото изпълнение, и ако установи, че операторът на преносната система не изпълнява задълженията за инвестиции, трябва да изиска от него да изпълни инвестицията, или да организира открита тръжна процедура, достъпна за всички инвеститори, за изпълнение на инвестицията; или да задължи оператора да приеме увеличение на капитала, за да финансира инвестицията.
    Чрез посочените правомощия на регулаторния орган, държавите-членки ще изпълнят задължението си да гарантират, че инвестициите за развитие на мрежата са осигурени и се извършват на практика.
    Регулаторните органи на държавите – членки следва да имат и специални задължения и правомощия, чрез които да са в състояние да налагат санкции до 10 % от годишния оборот на предприятията, ако установят дискриминационно поведение на ОПС на пазара в полза на вертикално интегрираното предприятие. За целта регулаторния орган на всяка държава-членка следва да има възможността да следи комуникацията между оператора и вертикално интегрираното предприятие; да прилага специална процедура за уреждане на спорове между тях; да наблюдава и одобрява финансовите и търговските връзки и споразумения между ОПС и други части на вертикално интегрираното предприятие, като отчита състоянието на пазара; За да бъде ефективен при разследванията на нарушенията, регулаторният орган следва да има правомощията да прави внезапни проверки на офисите на ОПС и на вертикално интегрираното предприятие, да изисква информация и да налага мерки, които да са задължителни за страните.

    VelMar
  12. 12 Профил на Емо Ангелов
    Емо Ангелов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Е те това е проблемът на либерализацията на пазара на газ. Няма как да разрешим на Даксия да достаявя директоно собствен газ (Калиакра) например на Агрополихим, а да забраним на Овергаз същото.
    Но това е положението днес. Когато свържем мрежите си със съседите, най-вероятно ще се появят и други големи доставчици (на собствен газ) като например ЕНИ, Боташ, Шелл...
    Т.е. ще има конкуренция.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #