"Неохим" увеличава продажбите с над 60%, навлиза на нови пазари

Димитровградският завод за изкуствени торове "Неохим" увеличава продажбите си през 2010 г. с около 63%, показва индивидуалният му финансов отчет за четвъртото тримесечие на годината.
Компанията е реализирала продажби в размер на 156 млн.лв., което е с 63% повече от миналата година и 40% по-малко от 2008 г.
Този резултат се дължи най-вече на съществения ръст в износа от близо 8 пъти до 72 млн.лв. Основна част от него е реализиран на пазари в Азия и Африка, следвани от Европа. За разлика от 2009 г. обаче миналата година "Неохим" е успял да реализира амониевия си нитрат и в Северна Америка.
Същественият ръст в продажбите, подкрепен и от увеличаването на цената на амониевата селитра на международните пазари, успява да компенсира по-големите разходи на компанията за природен газ, което е основната потребявана от завода суровина. Тези разходи се увеличават с близо 40%.
Така "Неохим" свива загубата си от 2009 г. от 17.9 млн. лв. на 10.8 млн. лв.
31.XII.2010 | 31.XII.2009 | |
Приходи от продажби | 155894 | 95485 |
Печалба от оперативна дейност | -9123 | -18935 |
Нетна печалба | -10843 | -17849 |
Източник:БФБ |