Износът на "София-БТ" се удвоява, пазарният дял в България пада на 14%

На живо
Заседанието на Народното събрание

Износът на "София-БТ" се удвоява, пазарният дял в България пада на 14%

Износът на "София-БТ" се удвоява, пазарният дял в България пада на 14%
Софийската цигарена фабрика на "Булгартабак холдинг" - "София-БТ", удвоява износа си през 2010 г. и приключва годината с 9.7 млн. лв. печалба.
Миналата година фабриката има 135 млн.лв. приходи от продажби спрямо 100 млн. лв. година по-рано, става ясно от финансовия й отчет за четвъртото тримесечие, представен пред фондовата борса.
Общият растеж на продажбите е около 35%, заради сериозния им спад в България.  Ако през 2009 г. фабриката е продала близо 2.9 млрд. къса цигари в България, то година по-късно тези обеми са едва 1.2 млрд. къса. Съответно приходите от вътрешния пазар се свиват наполовина от 46 млн. лв. на 22.5 млн. лв. Това отрежда на "София-БТ" около 14% пазарен дял у нас и съответно към 34% дял на "Булгартабак холдинг", като включи и дела на "Благоевград-БТ".
Основни марки, произвеждани за вътрешен пазар в софийското дружество, са "Средец", "ММ", "Ева" и "Bulgartabac".
Износът на "София-БТ" скача повече и от този на благоевградската фабрика, като възлиза на близо 6.4 млрд. къса цигари спрямо 3.6 млрд. година по-рано. Основни пазари за фабриката също са Близкият Изток, ОНД и Балканският регион.
Изпреварващият ръст на износа спрямо продажбите на вътрешния пазар водят и до съществено увеличаване на нетната печалба на фабриката от едва 99 хил. лв. преди година до 9.7 млн. лв. в края на 2010 г.
Финансови резултати
  31XII.2010 31.XII.2009
Приходи от продажби (хил.лв.) 135116 100070
Износ (хил.лв.) 112640 53834
Нетна печалба 9734 99
Реализирани цигари на външни пазари (млн. къса) 6374 3552
Реализирани цигари на вътрешен пазар (млн. къса) 1220 2917
Източник: БФБ