Износът на "София-БТ" се удвоява, пазарният дял в България пада на 14%

Софийската цигарена фабрика на "Булгартабак холдинг" - "София-БТ", удвоява износа си през 2010 г. и приключва годината с 9.7 млн. лв. печалба.
Миналата година фабриката има 135 млн.лв. приходи от продажби спрямо 100 млн. лв. година по-рано, става ясно от финансовия й отчет за четвъртото тримесечие, представен пред фондовата борса.
Общият растеж на продажбите е около 35%, заради сериозния им спад в България. Ако през 2009 г. фабриката е продала близо 2.9 млрд. къса цигари в България, то година по-късно тези обеми са едва 1.2 млрд. къса. Съответно приходите от вътрешния пазар се свиват наполовина от 46 млн. лв. на 22.5 млн. лв. Това отрежда на "София-БТ" около 14% пазарен дял у нас и съответно към 34% дял на "Булгартабак холдинг", като включи и дела на "Благоевград-БТ".
Основни марки, произвеждани за вътрешен пазар в софийското дружество, са "Средец", "ММ", "Ева" и "Bulgartabac".
Износът на "София-БТ" скача повече и от този на благоевградската фабрика, като възлиза на близо 6.4 млрд. къса цигари спрямо 3.6 млрд. година по-рано. Основни пазари за фабриката също са Близкият Изток, ОНД и Балканският регион.
Изпреварващият ръст на износа спрямо продажбите на вътрешния пазар водят и до съществено увеличаване на нетната печалба на фабриката от едва 99 хил. лв. преди година до 9.7 млн. лв. в края на 2010 г.
31XII.2010 | 31.XII.2009 | |
---|---|---|
Приходи от продажби (хил.лв.) | 135116 | 100070 |
Износ (хил.лв.) | 112640 | 53834 |
Нетна печалба | 9734 | 99 |
Реализирани цигари на външни пазари (млн. къса) | 6374 | 3552 |
Реализирани цигари на вътрешен пазар (млн. къса) | 1220 | 2917 |
Източник: БФБ |