За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
КУМЧО ВЪЛЧО
Рейтинг: 775 НеутралноКакво по-конкретно да обещае г-н Борисов от един завод за електрокари, на ново място и свестно ръководство от ГЕРБ. Това разбира се като му дойде времето. При една такава постановка, новия електрокарен завод ще бъде гордост за ЕС. Но все пак, първо новия АЕЦ Белене, после новите ел. зарядни станции за ел.кари, после ел.кари и най-накрая фанфари от тук до Брюксел и обратно.
"Казвам ви, че ако тия млъкнат, камъните ще завикат".charlyb
Рейтинг: 1107 НеутралноВ България когато става дума за нещо разумно, това е върхово постижение!
Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!toj
Рейтинг: 174 НеутралноЕлектрическите коли са един голям балон!
Идеята е добра но все още не са открити евтини и дълготрайни батерии!
Оловните акумулатори имат живот около две години или по малко!
Цената им за един ел скутер е около 800 лв. За един електромобил можете да предположите колко струват!
Цената на акумулаторите за електрокар е над 5000 лв.
Литиево-йонните батерии които са с много по дълъг живот и по леки са доста по скъпи! Батерията за един велосипед с мощност 250вт струва 800 лв и има живот около 4 години, а за цената на такива батерии за електромобил можете да се подсетите сами.
Проблемът с пробега!
Разбира се в най добрия случай е 150-200км. След което ще са необходими 4-8 ч. зареждане. Може и по кратко но скъсява много живота на батериите!
Който включва в стойността на транспорта с такъв електромобил само изразходвания ток за зареждане трябва да включи и цената на батериите!
Тогава става ясно че този транспорт е по скъп и по неудобен(заради пробега) от двигателя с вътрешно горене.
Единствен плюс е екологията, разбира се ако правилно се рециклират батериите!
Ето един линк по въпроса
http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/20
Starec
Рейтинг: 450 ВеселоДо коментар [#1] от "КУМЧО ВЪЛЧО":
ПоздравиТи май живееш 21 г. назад. Съвременната държава не разкрива заводи - за каквото и да е. Разкрива частния капитал, а "...Държавата ще стимулира и производството на електромобили или части за тях у нас". И в статията са изборени редица мерки за това. И питам защо не ти харесва това - нали от това ще спечелим чист въздух ние, деца и внуци. Или ще страдаме, но ГЕРБ да не е инициатор на нещо добро - така ли?
До коментар [#3] от "toj": когато масовите бензинови коли изместили електрическите прототипи, появили се локомотивите, самолетите, мрънкачи и скептици от цял свят са викали "това не може да стане". А то: парният двигател с 8 % кпд заменил конете, после ДВГ с 30-40 % кпд заменил парния, идва ред на ел. с неговите 80-90 % кпд (вкл. и загубите по батерията). И дори днес - ако с несъвършените батерии в София поне 10 % служебни коли тръгнат на ток - нали ще дишаме по-добре - дори и да е малко по-скъпо. Или трябва да се правим на умни: цял свят мисли и прави ел. коли - а ние пишем че са балон и коментираме оловните акумулатори от миналия век?
Alexander97
Рейтинг: 941 ВеселоСимулация, типично по български-
създай комисия, междуведомствена група ...Електрокари!!! Наистина сме за подигравка!Това от правителството!
Света лети покрай нас, ние се почесваме мързеливо и обясняваме как тая работа няма да я бъде защото... а това от "вторите по интелект в света"!
Преди няколко години четях в Аутобилд насмешливи коментари относно хибридния модел на Тойота- Приус. Тойота извади трета версия на Приус и чак тогава Мер, бавареца и ФВ се усетиха и пуснаха някакви предварителни образци. Та какво се чудя на българския скептицизъм.
delphica
Рейтинг: 8 НеутралноМоля оправете очевидната грешка в заглавието на статията. Благодаря!