Subway стана веригата за бързо хранене с най-много ресторанти

Subway стана веригата за бързо хранене с най-много ресторанти

Subway стана веригата за бързо хранене с най-много ресторанти
33 749 обекта има в края на 2010 г. срещу 32 737 на "Макдоналдс"
"Сабуей" (Subway) изпревари "Макдоналдс" (McDonald's) по брой ресторанти и вече е най-голямата верига за бързо хранене по света по този показател. Гигантът за сандвичи разполага с 33 749 обекта в целия свят в края на 2010 г., докато веригата за хамбургери има 32 737 отворени ресторанта.
Според информация на "Уолстрийт джърнъл" Subway е отворил хилядния си ресторант в Азия и компанията очаква силен растеж, генериран от международните си обекти. В момента веригата за сандвичи разполага с повече от 24 хил. ресторанта в основния си пазар в САЩ, като те отговарят за 10.5 млрд. долара от всичките.
Това е близо две трети от наличните в момента заведения, но очакванията са международните обекти да надминат местните през 2020 г., заяви Дон Фертман, директор за стратегическо развитие в Subway. Компанията отвори първия си ресторант извън САЩ през 1984 г. в Бахрейн.
Един от основните фактори за растежа на Subway е предлагането на 30-сантиметров сандвич на цена от 5 долара. Освен това компанията използва силна рекламна кампания заедно с отварянето на нови обекти по франчайзингов модел, подобен на този на McDonlad's, което й позволи да генерира силен растеж. Освен това обектите им са по-малки по-размер от тези на "Макдоналдс".
Безработицата и икономическата несигурност в Северна Америка принуждават ресторантите за бързо хранене да се преориентират към азиатските пазари, за да си осигурят растеж. Кафе верига Starbucks обяви, че възнамерява да утрои своите заведения в Китай в близко бъдеще, както и в рамките на 18 месеца да открие първия си обект във Виетнам.
Битката обаче не е загубена за "Макдоналддс", като компанията също смята да се ориентира към международните пазари и най-вече към разширяване на бизнеса си в Азия, допълва "Уолстрийт джърнъл".