"Евроинс" е увеличил продадените застраховки "Гражданска отговорност" (обновена в 16:30 ч.)

"Евроинс" е увеличил продадените застраховки "Гражданска отговорност" (обновена в 16:30 ч.)

Сключените застраховки "Гражданска отговорност" на автомобилите в "Евроинс" са се увеличили през февруари, съобщиха от компанията. Общо 10 хил. полици по задължителната застраховка са били подписани миналия месец при 7 хил. за същия месец на миналата година.
В същото време и средната им цена се е повишила за това време с 15% до 212 лв. В резултат на по-големия брой застраховки и по-високата им цена и събраните премии за февруари само по "Гражданска отговорност" са се увеличили с 62% до 2.1 млн. лв. Общо премиите, които включват и останалите застраховки, са отбелязали много по-слаб ръст от 7 на сто до 4.5 млн. лв.
Председателят на надзорния съвет на "Еврохолд" (собственик на "Евроинс) Асен Христов обясни пред "Дневник", че по-слабият ръст идва от по-малкото премии по "Автокаско". "Спадът е с около 300-400 хил. лв. и се получи, защото от март-април миналата година решихме да не застраховаме скъпи автомобили като БМВ и "Ауди", каза Христов. Той посочи, че са прекратили някои договори, не са сключвали нови за луксозни коли и в резултат премиите са намалели, но заедно с това са паднали и кражбите. 
Това означава, че компанията плаща и по-малко обезщетения, каза Христов. Той добави, че този спад на премиите по "Каско" няма да влияе на месечните резултати след април. Шефът на "Еврохолд" обясни, че премиите от имуществени застраховки са приблизително на същите нива като миналата година, a застрахователния пазар, както и страната продължават да страдат от кризата. 
По данни на КФН за миналата година спадът на премиите в общото застраховане e с 5.2%. 
"Евроинс" е част от групата на "Еврохолд България". И двете компании са публични. По данни на Комисията за финансов надзор към края на ноември миналата година "Евроинс" има общо 61.8 млн. лв. премиен приход, което му дава пазарен дял от 5.1%. В момента акциите на застрахователя поевтиняват с 3% на Българската фондова борса до 1.35 лв., а тези на "Еврохолд" се повишават с 1.2% до 0.97 лв.
От холдинга съобщиха също, че през февруари автомобилното им поделение "Авто Юнион" е продало с 21% повече автомобили, а пазарният му дял се е увеличил с 1.8 пункта до 12.5%. Общо пазарът на автомобили в България е отбелязал 3% годишен ръст през миналия месец.