Етичните компании се увеличават през 2011 г

Етичните компании се увеличават през 2011 г

Към фирмите, които влизаха в класацията за 2010 г. са добавени 38 нови, сред които силни марки като Adidas, eBay, Electrolux, Microsoft и Statoil.
Reuters
Към фирмите, които влизаха в класацията за 2010 г. са добавени 38 нови, сред които силни марки като Adidas, eBay, Electrolux, Microsoft и Statoil.
Компаниите, които предпочитат да са отворени към своите клиенти и инвеститори, се увеличават, като общо 38 нови фирми се присъединиха за година към класацията на американския тинк-танк Ethisphere.  
Етичното поведение, при което ръководството съобщава лоши новини на своите клиенти или инвеститори, е важно в свят, разтърсен от финансова криза, пише "Ройтерс".
Базираният в Ню Йорк институт Ethisphere обяви своята пета поред годишна класация за най-етичните големи компании по света. Сред включените в списъка фигурират едни от най-големите компании по света като американската General Electric, норвежката Statoil и швейцарската Swiss Re. Броят им се е увеличил до 110 през изминалата година и всички те имат и прилагат силна етична политика. Към фирмите, които влязоха в класацията за 2010 г., са добавени 38 нови, сред които силни марки като Adidas, eBay, Electrolux, Microsoft и Statoil.
Американският застраховател Aflac заяви, че добрата етична политика включва ангажимента компанията да предупреждава отрано инвеститорите за потенциалните проблеми.
"Лошите новини няма да се подобрят с времето. Колкото по-бързо ги съобщиш, толкова по-добре за теб, това е тенденцията в корпоративна Америка в момента", заяви Даниел Амос, изпълнителен директор в Aflac.
Въпреки това, през последните години се увеличават компаниите извън САЩ, които влизат в списъка за най-етични. Докато през 2010 г. те са 21% от всички, техният дял нараства на 38% през тази година.
Все повече бизнесът в развиващите се страни започва да зависи един от друг и това налага да се приемат силните етични правила, които се прилагат от големите американски и западноевропейски корпорации, заяви изпълнителният директор на института Ethisphere Алекс Бригам. Допълнително, когато тези стандарти се налагат по света, това помага на западните компании да се конкурират по-лесно на тези пазари, заяви Бил Мариът, изпълнителен директор във веригата хотели Marriott International.