Държавна фирма ще управлява туристическата реклама

Държавна фирма ще управлява туристическата реклама

Държавна фирма ще управлява туристическата реклама
Държавната фирма "Българско туристическо сдружение" ще управлява националната реклама на туризма, а в страната ще бъдат създадени и туристически райони, които ще извършват маркетинг дейности по места. Това е записано в проектозакона за туризма, публикуван за обществено обсъждане от икономическото министерство. Идеята се обсъжда от няколко месеца като вече е разписана и в конкретни текстове.
Според проектозакона държавното предприятие ще разработва маркетинг стратегии и ще извършва реклама на сектора в България и чужбина. В задълженията му влизат участия по изложения, изработка на рекламни материали, организиране на информационни турове за туроператори и журналисти. Предприятието ще се финансира от националния бюджет, 50% от глобите, събирани по закона за туризма, както и 10% от туристическия данък. Предвижда се възможност и за формиране на приходи от донорски програми, дарения и лихви по депозити. То ще се управлява от управителен съвет и изпълнителен директор и ще бъде под шапката на икономическото министерство.
Паралелно с предприятието страната трябва да бъде разделена на туристически райони, които ще бъдат определени след влизане в сила на закона. В тях задължително трябва да членуват всички местни туристически сдружения, общините и областните управители. По свое желание може да се включват и работодателски, потребителски и други бизнес организации, имащи отношение към сектора. Могат да членуват и музеи, природни паркове и други туристически обекти, предвижда проектозаконът. Районите ще се управляват от организации за управление на туристическия регион, които ще имат общо събрание, контролен и управителен съвет, както и изпълнителен директор.
Районите ще се финансират от членски внос, 20% от събрания туристически данък, дарения, участия в донорски програми и приходи от стопанска дейност. Основната им функция пък ще бъде да извършват маркетинг и рекламна дейност на конкретния район, предвижда проектът.
Според новия закон има сериозно ограничение и за туристическите бизнес сдружения, които в момента са над 80. Според текстовете всяка фирма ще може да участва само в едно браншово сдружение oт един сектор, каквото ограничение до момента нямаше. Трябва да бъдат създадени и национални организации в секторите хотелиерство и туроператорство. В случай че в някои от тези два отрасъла не може да се постигне споразумение между две сдружения, ежегодно ще се подписва споразумение с икономическия министър, е записано още в проектозакона.
Представителите на националните организации ще участват в съвет към икономическото министерство за реклама на сектора. Такъв съществува и в момента. Законът не предвижда ограничения за участия на фирми в местни или продуктови сдружения.
Новият закон за туризма се пише още от идване на правителството на ГЕРБ. След общественото му обсъждане, което продължава до 26 април, предстои междуведомственото съгласуване. След това проектът трябва да бъде внесен за разглеждане в Министерския съвет и парламента.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"