"Мобилтел" се връща към нормален ритъм за изпращане на сметки до края на май

Системата за разплащания вече функционира напълно |
До края на май "Мобилтел" ще възобнови нормалния си ритъм за издаване на месечни фактури на своите потребители. Дотогава трябва да бъдат изпратени всички сметки за периода от началото на годината досега, обяви пред журналисти изпълнителният директор на мобилния оператор Андреас Майерхофер.
Той заяви, че всички фактури за миналата година са изпратени, а в рамките на следващите седмица-две ще бъдат издадени около 3 млн. сметки за периода януари - март 2011 г. Всички фактури, които потребителите получат през периода 25 март - 31 май, ще могат да се изплатят в рамките на 60 дни (около два месеца), а не както е обичайната практика това да става в 15-дневен срок.
Това според изпълнителния директор на мобилния оператор е наложено като мярка за компенсиране на забавянията по издаването на сметки. След края на май "Мобилтел" ще възстанови нормалния си цикъл на фактуриране на своите абонати, допълни Майерхофер.
"Искам да ви уверя, че системата за разплащания вече функционира напълно", заяви той.
Според него известното забавяне в сметките през тази година е причинено от натрупаното закъснение в резултат на проблемите със смяната на софтуера на билинг системата на оператора през септември миналата година. Кризата с фактурите и последвалото изпращане на 3-4 едновременно се проточи до края на миналата година.
От началото на 2011 г. компанията обаче продължи да бави издаването на известно количество сметки за своите абонати. Майерхофер обяви, че това е направено поради две причини – натрупаното закъснение от предишния период и за да не се получи прекомерно натрупване на издаването на много фактури в кратък период.
"Не ми се струва справедливо към нашите абонати да изпратим новите сметки веднага след тези пуснати със закъснение", заяви Майерхофер. "Като имаме изоставане с милиони фактури, новите трябва да бъдат пратени с известно забавяне."
Засега няма признаци, че са напуснали повече клиенти по време на периода с проблемната билинг система. Нивото на събираемост също е сходно с това от предишни периоди, добави той.
Въпреки проблемите Майерхофер не смята, че новата билинг система е провал.
От 5 април компанията премахна автоматичното подновяване на сключените договори за нови абонати. От същата дата и "Глобул" обяви същото. "Виваком" пък първи съобщи, че се премахва автоматичното подновяване в договорите както на новите си клиенти, така и на потребителите, които вече са подписали договори с компанията.
Премахването на тази функция от договорите на всички абонати ще бъде възможна след приемане на поправки в Закона за електронни съобщения (ЗЕС), което се очаква да стане към средата на тази година, заяви Майерхофер.
От компанията обявиха, че системата за проверка на текуща сметка също вече функционира напълно.
КАРЕ: Операторът тества електронно плащане
"Мобилтел" тества система за електронни разплащания и планира да изгради собствена платформа, а не да партнира със "СЕП - България", съобщиха още от оператора. Водят се преговори с потенциални партньори за изграждането на такава система. Компанията ще заложи на собствена платформа за електронни разплащания, а няма да се обвърже със "СЕП - България".
Системата за електронни разплащания чрез технологията NFC (Near Field Communications) позволява парични транзакции да се извършват чрез мобилен телефон (или смартфон). NFC е безжична система за връзка, която работи на много къси разстояния и е налична в някои модели телефони на Nokia, Samsung и др. Наскоро Apple и Google обявиха, че ще направят съвместими своите смартфони с тази технология.