Българските фамилни компании ще разширяват бизнеса си в чужбина

Българските фамилни компании ще разширяват бизнеса си в чужбина

Българските фамилни компании все по-активно търсят разширяване на бизнеса си в чужбина. Над 60% от фирмите, членки на Сдружението на фамилния бизнес в България, възнамеряват да установят международни бизнес партньорства в близките няколко години. Това стана ясно на семинар по темата, организиран от NextGen, звеното на младите наследници на фамилните компании, на които ще се разчита за излизане на фирмите извън пределите на България.
"Международният пазар изисква много гъвкавост, иновативни решения и добри познания, което го прави логична амбиция именно на представителите на следващото поколение. Считам, че те ще се справят с успешното позициониране на своите компании в чужбина дори по-добре от родителите си", каза Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес.
Ползите и рисковете от стъпването на международния пазар бяха дискутирани на семинара от водещи юристи, представители на някои от най-големите консултантски компании в света. Според тях партньорството с чуждестранни компании гарантира повече сигурност и разпределение на рисковете – трудностите на един пазар биха могли да се преодолеят по-лесно при добра успеваемост на друг. Преди да се изнесе даден бизнес в чужбина обаче, е от ключово значение да се преценят възможностите на компанията и потенциала на пазара, съветваха още специалистите.
Част от българските фамилни фирми споделиха опита, който вече имат на международния пазар. Например компанията "Теда-ММ", чиято сфера на дейност е производството на опаковки. В момента българската фирма е собственик на 25% от руска компания и е един от основните играчи както на българския, така и на руския пазар.
"Ако искаме да дадем своя принос към развитието на компаниите, създадени от родителите ни, трябва не просто да поемем управлението им, но и да спомогнем за тяхното развитие", каза Ралица Узунова, президент на NextGen и генерален мениджър на "Интерсервиз Узунови".