Първи сигнали за събуждане на вътрешния пазар

Първи сигнали за събуждане на вътрешния пазар

Първи сигнали за събуждане на вътрешния пазар
Добре се представят и износители
Финансовите резултати на повечето публични компании продължават да се подобряват, а освен външните пазари вътрешните също започват да дават тласък на продажбите. Това показват първите публикувани отчети на дружествата за първото тримесечие на годината. Анализатори коментират, че някои от данните дори надминават очакванията им. Все още обаче има и компании, които трудно се справят, и техните резултати напомнят, че тежките времена не са отминали.
Производителят на торове "Неохим" например увеличава силно приходите си благодарение на вътрешния пазар, на който продажбите му са се увеличили три пъти. По-голям оборот имат и производителят на кабели "Гамакабел" и дружеството за медицински консумативи "Момина крепост". Преди дни и "София БТ" отчете ръст при продажбите в страната. Това са първите сигнали за събуждане на вътрешния пазар от началото на кризата през 2008 г.
Според наблюдатели все още е трудно да се говори за възстановяване на вътрешното потребление, но сигналите са положителни. Освен това данните за банковия сектор показаха, че за пръв път от година има ръст и на кредитите за потребление, на което се възлагат надежди за по-бързо съживяване на икономиката.
Продължава доброто представяне и на износителите - основно в промишлеността и машиностроенето. При тях подобрението започна преди повече от година и за последните тримесечия браншът показва силен ръст на продажбите. Скок от 30 до 60% отбелязват "М+С хидравлик", "Хидравлични елементи и системи" и "Елхим-Искра".
Производителят на акумулатори "Монбат" също има ръст в приходите си с 22% за първото тримесечие. Очакванията на анализаторите са и следващите публикувани отчети да бъдат добри. "За момента тенденцията е очаквана – подобряване на финансовите резултати, част от тях дори надминават предварителните прогнози", коментира Минчо Минчев, главен дилър в Инвестбанк.