Над 137 млн. зрители са гледали рекламите на българския туризъм поне 4 пъти (допълнена)

Над 137 млн. зрители са гледали четири и повече пъти клиповете от кампанията за реклама на българския туризъм "България - магията живее тук". Те се излъчваха по четирите канала Eurosport, Euronews, National Geographic и Discovery на три вълни от септември миналата година до края на март 2011 г. В сайтовете на телевизиите са достигнати 14 млн. импресии, а в Eurosport е проведена едномесечна i-Phone кампания.
Тези резултати бяха представени днес от министерството на икономиката след края на кампанията, чиято обща стойност достигна близо 6,6 млн. лв. Средствата са осигурени от европейската програма "Регионално развитие" и националния бюджет.
По данни на ведомството клиповете на българския туризъм са били излъчени по Eurosport 561 пъти, по Euronews – 952 пъти, по National Geographic Channel – 504 пъти, а по Discovery Channel – 1020 пъти. Над 50% от тях пък са били въртени в най-гледаното време, съобщиха от министерството. Паралелно с тв рекламата банери е имало и на сайтовете на Eurosport, Euronews и National geographic.
Като част от кампанията е било заснемането и на репортажи за България. Eurosport е излъчвала репортажи за планинско колоездене в Боровец, езда в Ихтиман, скалното катерене във Враца, голф в Балчик и зимните спортове в Банско в предаването Sport Trips. Екипи на Euronews пък са излъчили две издания на предаването Metropolitans от София и Пловдив, а National Geographic - репортаж за културния туризъм в България.
Рекламната кампания "България - магията живее тук" включва серия от четири клипа за България - имиджов, обхващащ най-разпространените видове туризъм в страната, както и спотове за СПА, културен и селски туризъм. Те бяха изработени от компанията "Идо-стил", която през 2008 г. спечели обществената поръчка за 483 хил. лв.
Клиповете от кампанията събраха много критики от рекламния и туристическия бранш, които ги определяха като "клиширани", "скучни", "еднообразни" и дори заподозряха, че някои идеи са заимствани от реклами на други държави. От икономическото министерство тогава съобщиха, че рекламите са поръчвани от предходното правителство и тогава е започнала и изработката им.
При проектното бюджетиране за рекламата по паневропейските телевизии бяха предвидени около 7, 5 млн. лв, а изхарчените реално са 6,6 млн. лв. Спестените средства се планира отново да бъдат насочени за промоционалните кампании на туризма. За целта обаче ще се изчака да приключат и част от другите проекти за сектора по програма "Регионално развитие"- за изработка на рекламни сувенири, туристически сайт, брошури и т.н. След като стане ясно колко средства остават от всички тях, министерството на икономиката ще подаде и проектни фишове за оползотворяване на средствата. От ведомството съобщиха, че очакванията са това да се случи в края на годината.
* Текстът е допълнен в 17.30 часа