Класация обяви Coca-Cola за най-силната марка

Марката "Кока-Кола" (Coca-Cola) беше обявена за най-силната в света за 2010 г. от американската компания CoreBrand. Класацията се прави на базата на анкета сред мениджърите на най-големите компании в САЩ. Основните критерии за оценка на марката са познаването й, репутацията, степента на одобрение, както и потенциала за бъдещи инвестиции.
Това е поредната класация, която поставя "Кока-Кола" начело на световните марки. Вече 11 години брандът оглавява подреждането на най-скъпите марки, правено от Interbrand. Последно марката беше оценена на 70.452 млрд. долара. След нея бяха IBM, която се оценява на 64.727 млрд. долара и "Майкрософт" (Microsoft), който струва 60.895 млрд. долара.
Класацията на CoreBrand не мери стойността на марката, а това колко е силна. За това на второ място се нарежда брандът шоколадови изделия Hershey, а на трето място са супите Campbell. И двата бранда се изкачват с по една позиция спрямо класацията за 2009 г. и изпреварват Johnson & Johnson, която в това издание на класацията пада от второ на четвърто място. Петицата се затваря от марката Harley-Davidson.
В подреждането на CoreBrand "Майкрософт" и IBM са извън първите десет и заемат съответно 35-о и 40-о място.