Regus: Бизнес доверието в глобален мащаб нараства

Разходите на бизнеса за продажби и маркетинг растат, докато тези свързани с недвижима собственост запазват нива или намаляват. Това показва последното издание на индекса за бизнес доверие на консултанската компания "Регус" (Regus). Индексът се базира на мнения от над 17 000 компании от целия свят.
Бизнес доверието в глобалане мащаб нараства от 2010 г. насам, но сега наред с това се отчита, че приходите и печалбите растат успоредно с очакванията, отразени в миналогодишния индекс, посочват от компанията. Настоящото четвърто издание на индекса за бизнес доверие на "Регус" отбелязва 125 точки, което е най-високият показател досега. Индексът се е повишил с 31 точки в сравнение с най-ниското си равнище от април 2010 г. и с 25 точки от октомври 2009 г., когато е започнало провеждането на анкетата.
Половината от компаниите участвали в анкетата съобщават за увеличени приходи, а две пети от тях - за растеж на печалбите и повишаване на приходите.
Очаква се разходите по отдели да нараснат тази година, с изключение на тези за недвижима собственост, за които компаниите спазват строга политика на контрол на разходите, посочват от "Регус". В глобален план 81% от компаниите планират да замразят или да съкратят разходите си за недвижима собственост. Това съответства на други проучвания, които установяват налагаща се обща тенденция за работни практики с по-ниски разходи.
"Това, че бизнес доверието се възвръща, е добра новина, както и фактът, че толкова много компании отчитат нарастване на приходите и печалбите си", коментира Гари Гъртлър, говорител на "Регус". По думите му фирмите инвестират само там, където има гарантирана възвращаемост на нетната печалба и очаква през 2011 г. да продължат да намаляват разходите си в недвижима собственост. "Това е една забележителна промяна в сравнение със ситуацията само преди няколко години, когато съчетанието от икономически възход и нарастваща заетост предизвика разцвет на традиционните сделки с недвижима собственост за търговски цели. След като са били изложени на рецесия, сега бизнес организациите предпочитат да минимизират рисковете и избират по-гъвкави решения", посочи Гъртлър.