Zynga - създателят на "Фармвил", може да излезе на борсата

Компанията "Зинга" (Zynga Inc.) - най-големият производител на игри за "Фейсбук", може до един месец да подаде документи за първично предлагане на свои акции на борсата. Целта е да се възползва от наплива на инвеститорите към социални мрежи в интернет, съобщи агенция "Блумбърг", цитирайки "източници, запознати с плановете".
"Зинга" има почти 248 милиона активни потребители във "Фейсбук" и е разработила и притежава три от четирите най-популярни игри на сайта - "Ситивил", "Фармвил" и "Тексас холд'ем покер".
Според анализатори на непублични компании в САЩ "Зинга" е втора по оценка след "Активижън Близард" (Activision Blizzard). Една от търговските платформи за такива компании дори я оценява на $8.2 милиарда долара - по-скъпо от пазарната оценка на Nasdaq от 7.71 млрд. долара на гиганта в електронните игри ЕА (Electronic Arts).
Представители на "Зинга" са се срещнали екипи на банките "Морган Стенли" и "Голдман Сакс", за да изберат на кого да възложат подготовката на първичното предлагане на акции.
Засега няма потвърждение или коментари на публикацията на "Блумбърг" от споменатите компании и банки.
Търсенето на популярни социални мрежи в инвеститорските среди е изключително агресивно в момента. Това си пролича и от мощния старт на акциите на LinkedIn, която удвои първоначалната си цена в рамките на една седмица. Във вторник най-популярната руска търсачка "Яндекс" дебютира с ръст от 55% само за един ден.
В игри на "Зинга" се участва безплатно, но за най-запалените се предлага да си купят с истински долари виртуални стоки от игрите или да платят, за да се изкачат до по-високите нива.
Според изследователска компания от Сан Франциско миналата година глобалният пазар за такива дигитални "стоки" е бил около 9.28 млрд. долара, но към 2014г. може да достигне 20.3 млрд. долара.