Дневник 100: Строители на съвременна България
От около 1300 регистрирани фирми в инфраструктурното строителство по данни на Камарата на строителите шест са на борсата, като четири попадат в "Дневник 100". От тях най-силно се представя "Трейс груп", в която най-голям дял акции държи Николай Михайлов. През 2010 г. компанията спечели държавни и общински поръчки за над 550 млн. лв. Тя успя да направи "голям шлем" по оперативна програма "Транспорт" като взе участъци от строителството на пътната и жп магистрала "Тракия" (Пловдив до Бургас), а година по-рано и част от софийското метро. Компанията поддържа и 5000 км пътища от републиканската мрежа. Спечелените поръчки се отразиха положително на финансовите й резултати, а това от своя страна и на акциите й, които само за половина година поскъпнаха повече от двойно от 41 лв. в края на юли 2010 до 86 лв. в средата на април. В един момент те дори надхвърлиха 90 лв.
Стабилни са и резултатите на другата голяма компания на борсата - "Енемона", чиято основна дейност е енергийната инфраструктура. При липсата на яснота около проекта АЕЦ "Белене" компанията, в която мажоритарен собственик е Дичко Прокопиев, разчита основно на поръчки от АЕЦ "Козлодуй", както и на проекти за енергийна ефективност. През тази година се очаква да се даде тласък и на енергийно ефективните мерки за предприятия, финансирани по програма "Конкурентоспосбоност", но прогнозите са строителство по тях да започне през 2012 г. Договорената през април продажба на фонда на "Енемона" за земя "Агро инвест инженеринг" се оценява положително от анализаторите, защото ще даде глътка въздух на компанията за насочване на средства към нови проекти.
На другия полюс е "Холдинг Пътища", който от лидер в пътното строителство допреди две години изостана през миналата. Компанията, в която най-голям акционер е Васил Божков, спечели най-дългия и скъп участък от магистрала "Тракия" и около една четвърт от търговете за поддръжка на републиканските пътища през миналата година. Доверието на инвеститорите към него обаче значително намаля заради липсата на публичност около трансформациите на собствеността на холдинга и недобрите му финансови резултати. Акциите му се сринаха на борсата, след като пък друго публично дружество, "Мостстрой", в което акции също има Васил Божков, поиска процедура за обявяване в несъстоятелност през септември 2010 г. Така от 1.40 лв. за акция на "Холдинг Пътища" през септември 2010 г. на 13 април 2011 г. те се търгуваха на 0.68 лв. Заради лошите си резултати двете компании не попаднаха в класацията на Дневник.
От липса на достатъчно поръчки страда и "Трансстрой – Бургас". Дружеството работи предимно по договори на държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура", като през 2010 г. има спечелени две обществени поръчки на община Бургас за укрепване на свлачище зад летния театър в Приморски парк за 569 хил. лв. и за ремонт на писта на летището във Варна на "Фрапорт" за 429 хил. лв. През 2010 г. финансовите резултати на компанията, управлявана от Нина Богданова, са по-добри спрямо 2009 г. Дружеството е слабо търгувано на фондовата борса, като цената на акциите му пада от 76 лв. средно през 2010 г. на 60 лв. за акция в средата на април 2011.