Антимонополното ведомство ще проверява Blizoo за заблуда на клиенти

Антимонополното ведомство ще проверява Blizoo за заблуда на клиенти

Антимонополното ведомство ще проверява Blizoo за заблуда на клиенти
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започва да разследва кабелния оператор "Близу Медия енд Броудбенд" (Blizoo) (новото име на обединените оператори "Евроком" и "Кейбълтел") за евентуална заблуда на потребителите, показва справка в регистъра на ведомството. Антимонополният орган е получил жалба от клиент на кабелния оператор, който вместо обещаните в рекламни послания 150 телевизионни програми е получил 112. От "Близу" са отказали да предоставят на КЗК информация за своите промоционални пакети, което е принудило ведомството да започне и проверка срещу тях.
Евентуалното нарушение е свързано с рекламата на "Пълен пакет" – цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги. В сигнала в КЗК е описано, че след сключване на договор за предоставяне на горепосочения пълен пакет, за който е имало реклама и данни, че съдържа над 150 телевизионни програми, потребителят в продължение на 5 месеца е получавал достъп до 112 телевизионни програми, при положение че абонаментният договор е сключен при условие за достъп до над 150. Освен това клиентът на "Близу" е обяснил, че впоследствие първият пакет се е предлагал като такъв с над 130 програми без промяна в неговия договор или таксата му.
След осъществен контакт със служители на дружеството лицето е получило информация, че никъде в договора му не е упоменат броя на програмите, които той ще получава. Впоследствие след началото
на 2011 г. е бил преустановен достъпът до още 3 от програмите, като някои от тях са били важни за потребителя и той е държал да има достъп до тях.
Становището на "Близу Медия енд Броудбенд" по повод жалба на потребителя е било, че съгласно действащите Общи условия на дружеството то е длъжно да предоставя пакет от телевизионни програми,
но съдържанието на тази програмна схема не е строго фиксирано, а подлежи на промени в зависимост от договорните отношения с доставчиците на програмите и зрителския интерес. След запитване от КЗК от "Близу" първоначално са отговорили, че в случая ставало въпрос за реклама на получаване до 150 канала, а пакетът на клиентът бил със 120 и това е публикувано на сайта на компанията. КЗК обаче открива, че в действителност са рекламирани пакети с над 150 програми.
"От така събраните данни е видно, че има противоречие между предоставяната от дружеството информация, от една страна, и тази в сигнала и електронните публикации към май 2010 г., от друга страна. Също така следва да се има предвид, че "Близу Медия енд Броудбенд" ЕАД не предостави в хода на предварителното проучване доказателства за рекламата на т.нар. пълен пакет по електронни медии,
билбордове или печат", пише в мотивите за образуване на производство на КЗК.