Телекомите си тръгнаха с най-много награди от Effie 2011

На живо
Заседанието на Народното събрание

Телекомите си тръгнаха с най-много награди от Effie 2011

Банковият сектор дава знаци за раздвижване със засиленото си участие в рекламния бизнес тази година.
Банковият сектор дава знаци за раздвижване със засиленото си участие в рекламния бизнес тази година.
Съживяване в банковия сектор, засилено участие на българските телекоми в областта на рекламата и най-много участници в категориите "Стоки" и "Услуги". Това отбеляза журито като специфично за четвъртата церемония по връчването на наградите за ефективност в рекламата Effie 2011. 16 експерти в реклама, маркетинг и комуникации (за пълния списък вижте карето) оценяваха освен идеята на самата рекламна кампания, така и резултата, който е постигнала. Впечатление, твърдят те, прави силното участие на всички кампании в социалните мрежи и дигиталните комуникационни канали.
По традиция и тази година достигналите до финал в категория "Стоки" бяха най-много. Злато не беше присъдено. Причината е, че нито един от участниците не е достигнал минималния брой точки. Сребърната награда спечели Carlsberg Group за кампанията на продукта "Пиринско", "Свежо от планината", реализирана от Noble Graphics. Благодарение на нея регионалната бира достига 1.3% ръст на пазарния дял, твърдят от компанията.
Освен обичайните реклами на бира, сред които и New Moment New Ideas Company за клиента им "Каменица" Maxi-PG и  "Да спасим стъклото", финалисти бяха и "Малко и голямо" на Вивекта БГ и Реформа Адвъртайзинг за маслото с марка Deutsche MarkenButter, както и "Jacobs 3in1" на Крафт и Huts JWT. Noble Graphics присъстваха в тази категория с два проекта, от които един спечели третото място за съвместната им работа с Actavis по "Гастроцид срещу содата'.
Журито отсъди, че "Все едно си там" на New Moment New Ideas за популяризирането на Vivacom TV е най-ефективната кампания в категория "Услуги" за 2010 г. Екипът, работил по проекта, поясни, че за 6 месеца са успели да влязат в над 35% от българските домакинства. Телекомът е последван от кампанията на потребителския кредит "Първи дом" на Уникредит Булбанк и STONY Creative Box. Бронзовата награда също спечели телеком  "Космо България мобайл" по съвместната им работа с Ogilvy Group, чиито проект Generation Globul по данни на компанията е затвърдил имиджа на телекома  като младежки и е постигнала над 80% нови клиенти сред целевата им група.
Дългогодишното партньорство между телекомуникационната компания и Ogilvy донесе и златото и в категорията за "Корпоративни комуникации" с кампанията 'Национален ден на природните паркове" с подкрепата на WWF. Проектът получава втори приз, след като миналата година беше награден и от ФАРА. За най-голям успех Globul приемат факта, че доброволците в почистването са се увеличили с над 30% в сравнение с 2009 г.
Търговска програма за лоялност "Пепси фен клуб" получи единствената сребърна награда в категорията "Промоции". Реализираната от BBDO Group идея реализира 31.3% ръст в продажбите във време на спад в консумацията на безалкохолни напитки и ръст в пазарния дял от 4%, твърдят "Куадрант Бевъриджис/PepsiCo Inc.".
Една от най-интересните, и както самото жури призна, най-оспорвани категории беше тази за социална, медийна и политическа кампания. Не беше изненада, че филмът на "Чучков брадърс" - TILT, спечели златна награда с продадени над 130 хил. билета в 31 киносалона в страната. Второ място беше присъдено на проекта на "Реформа адвъртайзинг" за клиента им "Сдружение национална пациентска организация" - "Ако здравната система не иска да те чуе". Според екипа на проекта, като се концентрира върху традиционните канали за комуникация като телевизия, преса и радио, вместо очакваните 1000 обаждания кампанията успява да привлече 2706 повиквания на горещата линия за 1 месец.
Бронзът в категорията пък получи кампания, изцяло реализирана в социалните мрежи и с бюджет от 1000 лв. TBWA\Sofia са използвали профили на животни в Twitter и Facebook, за да комуникират с техните потенциални стопани в кампанията "Вземи приятел" за клиента им Германско-българска помощ за животните.
Идеята на наградите според Грета Колева-Хикова, ръководител oтдел "Комуникационни консултации" BBDO Group и член на журито, и тази година е да се припомни на рекламодателите, че рекламата не е разход, а инвестиция.
Жури:

Василиса Младенова - Business Development Director New Moment New Ideas Company

Весела Димова - директор продажби bTV Media Group

Грета Колева-Хикова - ръководител-oтдел "Комуникационни консултации" BBDO Group

Диана Симеонова - маркетинг директор VIVACOM

Димо Димов - директор маркетинг "Каменица" АД

Иван Киров - творчески директор McCann Erickson Sofia

Илиян Стойчев - директор връзки с клиенти ARCHER IDEAS

Красимир Папазов - директор отдел "Връзки с клиенти" Ogilvy&Mather Sofia

Красимира Василева - Sales Director Nova Broadcasting Group, a part of MTG

Кристина Влахова - General Manager Intellecta Srl-Strategic Marketing Consultancy

Марина Рачева - медия директор Huts JWT

Марчела Абрашева - регионален директор Югоизточна Европа TNS BBSS South East Europe

Мирослава Иванова - директор бизнес комуникации UniCredit Bulbank

Стоян Михайлов - председател на УС БАМОР (Българска асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение)

Юлиан Добрев - директор изследвания Прагматика
 
Наградени:
КАТЕГОРИЯ СТОКИ
Сребърна награда Effie
"Свежо от планината"
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: Чап Медиа
Бронзова награда Effie
"Гастроцид срещу содата"
Клиент: Actavis
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: MINDSHARE
КАТЕГОРИЯ УСЛУГИ
Златна награда Effie
"VIVACOM TV Все едно си там"
Клиент: VIVACOM
Агенция: New Moment New Ideas Company
Медиа агенция: ARCHER IDEAS
Интерактивна агенция: MAG Studio
Сребърна награда Effie
"Първи дом"
Клиент: УниКредит Булбанк
Агенция: STONY Creative Box
Медиа агенция: Mediacom
Бронзова награда Effie
Generation GLOBUL
Клиент: Космо България мобайл
Агенция: Ogilvy Group
BTL/интерактив агенция: Smart Communications
BTL/интерактив агенция: Ad Spot
Интерактив агенция: e-ACT
КАТЕГОРИЯ ПРОМОЦИИ
Сребърна награда Effie
Търговска програма за лоялност "Пепси фен клуб"
Клиент: "Куадрант Бевъриджис"/ PepsiCo Inc.
Агенция: "ББДО груп"
КАТЕГОРИЯ КОРПОРАТИВНИ КОМУНИКАЦИИ
Златна награда Effie
Национален ден на природните паркове
Клиент: "Космо България мобайл"
Агенция: Ogilvy Group
КАТЕГОРИЯ СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА
Златна награда Effie
TILT
Клиент: "Чучков брадърс"
Агенция: "Реформа адвъртайзинг"
PR агенция: "От-До консулт"
Сребърна награда Effie
"Ако здравната система не иска да те чуе"
Клиент: Сдружение "Национална пациентска организация" (НПО)
Агенция: "Реформа адвъртайзинг"
Бронзова награда Effie
"Вземи приятел"
Клиент: Германско-българска помощ за животните
Агенция: TBWA\Sofia