Кабинетът финансира авансово жп европроект
Ремонтът на жп линията от Септември до Пловдив ще започне с 200 млн. лв. от бюджета, въпреки че проектът трябва да се финансира от еврофондовете. Причината е, че Европейската комисия все още не е одобрила апликационната форма за изграждането на трасето.
Съгласието на Брюксел е нужно, за да започне изплащането на евросредства по проекта. Решението за авансовото финансиране с държавни пари беше взето на вчерашното заседание на правителството. Очаква се Европейската комисия да се произнесе по апликационната форма до края на годината.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обясни, че това ще даде възможност на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) да подпише договор с избраните строители на маршрута и работата да започне.
Ремонтът на отсечката е разделен между три дружества - българо-италианския консорциум "Свителски – РВП Кьоне", българо-испанското обединение "Ай Джи Ей жп инфраструктура консорциум" и австрийската фирма "Порр технобау унд умвелт".
Това е поредният проект по оперативната програма "Транспорт", чието изграждане започва с пари от бюджета. По същия начин започна да се строи продължението на магистрала "Тракия" от Стара Загора до Карнобат.
С обезпечаване на разходите от бюджета започна ремонтът и на линията от Пловдив до Бургас, който се прави от българските фирми "Трейс" и СК-13 и италианската GCF за 317 млн. лв. без ДДС. Така се строи и част от софийското метро.
Брюксел ще удължи срока за финансиране на Дунав мост 2 Проектът за Дунав мост 2 ще получи официално разрешение за удължаване на финансовия меморандум от Европейската комисия до няколко седмици. Това стана ясно по време на заседанието на комитета за наблюдение на предприсъединителната програма ИСПА, проведено на 28 и 29 юни, съобщиха от министерството на транспорта. Официалното искане за удължаване на срока на действие на финансовия меморандум беше изпратено от България и от Румъния. Положителното решение на комисията ще позволи мостът да бъде завършен с европейско финансиране въпреки значителното забавяне на строителните работи. Очаква се крайният срок на финансирането, който изтече в края на 2010 г., да бъде изместен с още две години до края на 2012 г. |