Собственикът на "Дуропак" ще купи турски производител на опаковки
- КЗК смята, че сделката няма да се отрази на пазара у нас |
Австрийската компания Constantia Packaging, собственик на пазарджишката "Дуропак Тракия папир", ще купи турския производител на хартиени опаковки "Асаш" (Asaş Ambalaj Baski Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi), стана ясно от съобщение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Антимонополното ведомство е разрешило сделката, с която Constantia ще придобие мажоритарен дял от турската компания, която е един от най-големите производители на опаковки в Европа.
От съобщението не става ясно каква е цената на сделката. Австрийското и турското дружество също не отговориха на запитванията на "Дневник" за цената. Досега "Асаш" е била собственост на две семейства - Конукоглу и Байлан, създадена е още през 1978 г. Компанията има заводи в Турция и Румъния, а голяма част от продукцията й се пласира в Европа, включително и у нас.
От всички български дружества, чието мнение е поискала КЗК, само от "Нова принт" са изказали притеснение. Според "Нова принт" придобиването може да доведе до господстващо положение на Constantia, тъй като тя вече има предприятие в България - "Дуропак", а турският производител продава директно продукцията си у нас.
От антимонополната комисия обаче отбелязват, че опаковките на "Дуропак" не са от видовете, предлагани у нас от Constantia и "Асаш", затова свободната конкуренция няма да бъде засегната.
Подобно мнение са изказали и клиентите на компаниите - производители на опаковки, които КЗК също е попитала за предстоящата сделка.
В края на миналата година сп. "Регал" съобщи, че търсенето на хартиени опаковки у нас се е удвоило през 2010 г. При опаковките за подаръци сериозна конкуренция правят тези от Китай, които са и по-евтини. Сред български производители на хартиени торбички освен "Дуропак" са "Екстрапак", "Омпак", "Клондайк", "Унипак" и др.