Hewlett-Packard пуска два таблета в България до края на годината

Hewlett-Packard пуска два таблета в България до края на годината

Hewlett-Packard пуска два таблета в България до края на годината
Компанията работи по локализацията на операционната си система webOS
Най-големият производител на компютри в света - Hewlett-Packard (HP), планира да пусне в продажба два таблета в България до края на годината. Това заяви мениджърът на компютърното подразделение на компанията за страната ни Илия Тошев пред "Дневник".
С този си ход технологичният гигант ще се изправи срещу конкурентите си в лицето на Apple, Samsung, HTC и Acer, които вече дистрибутират подобни устройства у нас. За разлика от конкурентите си обаче HP ще залага на своята операционна система webOS, която компанията придоби с изкупуването на производителя на смартфони Palm през миналата година.
Първият таблет, който компанията ще представи у нас преди коледните празници, ще работи с версия на операционната система на Microsoft - Windows. По-очакваният продукт обаче е webOS устройството TouchPad, което компанията показа за пръв път по-рано тази година в рамките на изложението Mobile World Congress в Барселона.
Продажбата на устройството в САЩ вече започна от 1 юли, а до средата на месеца то ще бъде по магазините и в голяма част от Западна Европа. Причина за забавянето на пазарния дебют на таблета на HP у нас е локализацията на операционна система webOS, по която се работи в момента. Таблетът ще се продава официално в България до края на 2011 г. или в началото на следващата година, поясни Тошев.
TouchPad залага на голям дисплей с диагонал 9.7 инча с резолюция 1024 х 768 пиксела подобно на основния си конкурент - iPad 2 на Apple, който е със същия диагонал на екрана. Хардуерната конфигурация на устройството се допълва от 1.2-гигахерцов двуядрен процесор Snapdragon на Qualcomm и 1 гигабайт оперативна памет.
Предвидените варианти за свързаност са WiFi и Bluetooth. Цените на таблета за страната ни все още не са определени, като в САЩ той струва 499 долара за версията си с 16 гигабайта място за съхранение на данни и 599 долара за 32-гигабайтовата модификация. По-късно тази година от HP се очаква и 3G версия на таблета.
С този си ход компанията влиза на силно конкурентен и не толкова развит в България пазар, какъвто е този на таблетите. Официална информация за продажбите на подобни устройства у нас няма, като според изявления на анализаторите от IDC за момента обемът на продажбите е твърде нисък.
От миналата седмица Apple започна да продава официално своя iPad 2 у нас, а сред другите големи имена, чиито таблети могат да бъдат намерени в България, са Flyer на HTC, Xoom на Motorola, 7- и 10.1-инчовата версии на Galaxy Tab на Samsung, както и по-евтини предложения като офертите на Archos.
Според анализатора в IDC Евелин Стоев раздвижване на пазара може да се очаква към края на годината, когато цените на устройствата намалеят.