LivingSocial ще набира 1 млрд. долара от борсата
Пазарният дял на компанията се е увеличил до 24% през май |
Вторият по големина сайт за колективна търговия в света LivingSocial очаква да набере около 1 млрд. долара от листването на на борсата в САЩ, съобщи "Уолстрийт джърнъл". Общата пазарна оценка на компанията при подобно IPO би била между 10 и 15 млрд. долара, коментира изданието.
Все още не е ясно кога точно ще се осъществи поредното голямо листване на технологична компания на борсата, но според CBNC това ще стане още тази есен. LivingSocial е поверила листването си на три банки - Bank of America Merrill Lynch, Deutsche Bank и J.P. Morgan Chase.
Борсовият дебют на компанията ще отбележи поредното голямо технологични IPO за годината. Първата компания от новата вълна уебгиганти - LinkedIn - вече направи тази крачка, а листването й предизвика повече от голям интерес от инвеститорите. Сред другите по-големи онлайн компании от САЩ, които се престрашиха да стъпят на борсата, са интернет радиото Pandora Media и сайтът за наемане на ваканционни имоти HomeAway.
Основният конкурент на LivingSocial - Groupon - и гейминг компанията Zynga също подадоха своите документи за IPO. Groupon очаква още по-голяма пазарна оценка след листването си - около 20 млрд. долара, а подадените до финансовия регулатор на САЩ отчети показват, че приходите на компанията за първото тримесечие на годината са 644.7 млн. долара при 3.3 млн. долара за второто тримесечие на 2009 - около половин година след като сайтът стартира.
Въпреки това анализаторите поставят под съмнение успеха и устойчивостта на бизнес модела на сайтовете за групово пазаруване. Причината са финансовите резултати на тези компании. За миналата година Groupon отчита загуби от 413 млн. долара, въпреки че приходите за 2010 г. са 713 млн. долара.
LivingSocial стартира през 2009 г., около година след Groupon. Пазарният дял на компанията в 30 от най-големите градове на САЩ се е увеличил от 20% през април до 24% през май, показват данните на агрегатора на оферти Yipit. Пазарният дял на Groupon се е свил от 52% на 48%.