Все повече професионалисти говорят пред медиите

Все повече професионалисти говорят пред медиите

- Кризата промени начина на общуване
Рядко са срещани финансовите директори, които искат да са в светлините на медийните прожектори. По време на криза или когато трябва да се направи важно изявление, изпълнителният директор обикновено поема централна роля.
Финансовите директори винаги са на разположение по време на пресконференция, за да отговарят на технически въпроси и да анализират финансови резултати, но когато става въпрос за контакт с журналисти или създаване на публичен имидж, те често се отдръпват от сцената. Всичко обаче показва, че този модел е на път да се промени. Проучване на "Ърнст и Ян" за отношенията на финансовите директор с медиите показва, че тази връзка започва да става все по-стабилна.
Повечето анкетирани твърдят, че отношенията с медиите остава рядко събитие, пряко свързано с цикъла на докладване на финансови резултати, като основната комуникация се осъществява от финансовите директори на групи или отделите по финансови услуги.
Все пак има и такива, които отговарят, че техните отговорности напоследък са разширени и вече включват връзки с медиите по въпроси като бизнес преструктуриране, управление на кризи и дългосрочна стратегия. Повече от 4 от 10 запитани отговарят, че общуват с медиите значително повече отпреди 3 години и прекарват все повече време в това общуване.
В анкетата 8 от 10 финансови директори смятат, че увереността им при работа с медиите е добра или отлична, като най-високи нива на увереност според анкетата имат финансовите директори на групи (сравнени с регионални финансови директори или такива, отговарящи за дивизии), от които се очаква и да имат повече опит.
Да, възможно е тази увереност да се дължи на факта, че комуникацията се ограничава до съобщаването на финансови резултати. Вероятно разбирайки, че медиите се променят и търсенето за комуникация се разраства постоянно, повечето финансови директори признават, че ще имат полза от повече взаимодействие с медиите.