Българските щандове на международни изложения ще имат единна визия
- 347 компании са получили европари за участие в панаири |
Българските щандове на международни изложения вече ще са с единна визия, съобщи Марияна Велкова, директор на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. Фирмата "Експо дизайн 3", собственост на Славчо Гергов, ще изработи общата визия на всеки от 9-те сектора на промишлеността за участия в панаири и изложения, показва регистърът на Агенцията за обществени поръчки.
Компанията е спечелила търга с цена от 81 800 лв. без ДДС. Поръчката е част от изпълнението на проект "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия", който се финансира от оперативна програма "Конкурентоспособност". Стойността му е 27.4 млн. лв., като до момента са усвоени близо 5.5 млн. лв., показват данните в системата за еврофондовете ИСУН.
До края на седмицата предстои да бъде пусната и нова обществена поръчка за разработване на експортни стратегии по браншове, съобщи още Велкова.
Секторите са подбрани от икономическото министерство според потенциала им за растеж и сред тях са хранително-вкусовата промишленост, фармацията, машиностроителната, текстилната и мебелната индустрия, производството на изделия от дърво или метал, посочи Велкова. Такава поръчка вече имаше в началото на годината, но през май беше прекратена без мотиви от агенцията.
Досега 347 компании са били подпомогнати от държавата за участие в 42 панаира в 16 страни по света по линия на проекта. Агенцията за малките и средните предприятия поема разходите за наема на изложбената площ, изграждането на щанда, необходимото оборудване, отпечатването на каталог на българските участници, регистрационни и медийни такси и съпътстващите мероприятия.
Фирмите заплащат единствено самолетните си билети, нощувката и храната. Бизнесът има най-голям интерес към изложенията за храни и вино, като е участвал на девет прояви.
Предвижда се от 23 април 2011 г. до 22 април 2012 г. български фирми да участват в други 45 международни изложения в 18 държави, сред които са Бразилия, Япония, Германия, Испания, Франция, и др. От септември до ноември пък ще се проведат няколко търговски мисии във Финландия, Виетнам, Белгия, Румъния, САЩ и Хонконг.
Подборът на фирмите, които ще участват в предстоящите изложения, вече е направен, каза Валя Попова, директор на дирекция "Развитие на експортен потенциал" в агенцията. Компаниите се избират по определени критерии, като един от тях е да нямат задължения към държавата.