Българският туризъм губи най-силния си коз

Българският туризъм губи най-силния си коз

Мелник
Мелник
- Турция се превръща в лидер при бюджетните почивки
Българският туризъм започва да губи най-силния си коз, с който привличаше чужденци - ниските цени. Последното изследване на международната агенция IPK International, направено в 10 държави, показва, че страната все още се счита за евтина дестинация. На ключовите пазари - Германия, Русия и Украйна, обаче лидерът по конкурентни цени вече е Турция.
Първите сигнали за зараждането на тази тенденция бяха още през 2009 г., когато изследване на MBMD показа, че 16% от чужденците, дошли през зимата в страната, смятат, че България е станала скъпо място за почивка, а повече от половината от другите я "класираха" в средния ценови сегмент.
В следващите месеци страната започна да губи лидерските места в редица месечни класации за най-нискобюджетни почивки в специализираните списания, а все повече западноевропейски медии обръщаха внимание за евтините пакети в Турция.
Проучването на IPK International, което е по поръчка на икономическото министерство, показва още, че освен с ниските си цени България е известна в Европа основно с морския си туризъм. Единствено в Гърция, Турция и Великобритания туристите определят страната и като дестинация за ски туризъм.
Още по-малко познати пък са алтернативните форми - СПА и балнеотуризъм (който се оказва разпознаваем само в Гърция и Украйна), както и селски, еко-, пешеходен и голф туризъм, за които чужденците нямат почти никаква информация. "Чужденците не знаят реално какво предлага България", коментира Ролф Флайтаг, един от авторите на изследването.