Познати играчи в търга за национален туристически щанд

Познати играчи в търга за национален туристически щанд

Познати играчи в търга за национален туристически щанд
- Прогнозната стойност на поръчката е 1.5 млн. лв.
Компании, които традиционно се явяват на търговете за строителството на представителни туристически щандове на България, са подали документи за участие и в конкурса за следващата зима. Това става ясно от данни на икономическото министерство.
Поръчката на стойност 1.5 млн. лв. е за представяне на България на най-големите международни борси - ITB в Берлин, WTM в Лондон, MITT и Intourmarket в Москва и UITT в Киев. Очаква се победителят да бъде избран в края на лятото.
Според информация от икономическото министерство през тази година в конкурса са се включили пет дружества - "Стройтек", "Юрапел комюникейшънс", "Арка Л.Т.Д.", "Експо вижън" и "Експо дизайн-3".
Първите четири компании са редовни участници в търговете за реклама на туризма и през годините са подготвяли различни проекти, с които страната се е представяла. Компанията "Експо дизайн-3", собственост на Славчо Гергов, е сравнително нов участник в туристическите конкурси.
Дружеството спечели през тази година поръчката за изработка на обща визия на павилионите на международните бизнес изложения, организирана от агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия.
Според конкурса, обявен от икономическото ведомство, 40% от тежестта в крайната оценка ще бъдат на предлаганата цена. Останалите точки ще се дават за техническото описание и мострите, предоставения снимков материал, решения и визия за проектите, визуалните ефекти и др. Конкурсът обаче е само за строителство на щанда, а не за проектирането му.
И през тази година беше взето решение България да се представя по големите изложения с одобрения през 2009 г. туристически щанд (виж снимката).
Преди време от икономическото министерство съобщиха, че "използването на един идеен проект допринася за налагането на единна визия на страната като целогодишна туристическа дестинация с възможности за развитие на алтернативни видове туризъм", а самият щанд се харесва и от бизнеса, и от посетителите по борсите.
Оттам допълниха още, че проектът позволявал промени и адаптиране "както за разположението в конкретна обстановка, така и по отношение на темата, акцента и цялостната комцепция за съответния пазар".
Практиката за използване на един и същ щанд няколко поредни пъти беше въведена от ГЕРБ, като преди това всяка година се обявяваха поръчки за проектиране и строителство. От 2009 г. насам икономическото министерство провежда конкурс за изготвяне на идеен проект, след което купува авторските права върху избрания.
Впоследствие пък се пускат само търгове за строителството му.
Изложението WTM в Лондон, което е най-голямата международна борса преди началото на ски сезона, ще се проведе между 7 и 10 ноември. Останалите четири изложения в Берлин, Москва и Киев ще бъдат през март 2012 г.