Експерти: Кризисният пиар заради проблемите с чужди туристи закъсня

Експерти: Кризисният пиар заради проблемите с чужди туристи закъсня

Експерти: Кризисният пиар заради проблемите с чужди туристи закъсня
Дневник
България закъсня да направи кризисен пиар след няколко инцидента с чуждестранни туристи. В това са категорични специалисти в областта на пиара, рекламата и имиджмейкъри, до които "Дневник" се допита. Според тях ресорното министерство е трябвало да обяснява по-активно причините за инцидентите по българското Черноморие и начините, по които проблемите ще бъдат разрешавани.
Само така интересите на държавата като туристическа дестинация ще бъдат защитени, убедени са те.
Според тях това се налага, след като от началото на летния сезон имаше няколко инцидента по Черноморието. В началото на юли 39 деца от Русия и
Украйна бяха приети в болница след натравяне в хотел в Китен. Дни по-късно група от 23 спортисти се натрови в ресторант в Гълъбово. В момента тече и експертиза за причината за натравянето на още 47 деца в Обзор. В средата на месеца пък 14-годишно дете от Германия се удави, след като бе засмукано от тръба на необезопасен басейн в курорта Златни пясъци.
От пиар и рекламния бранш са единодушни, че бързи мерки трябва да се вземат в подобна ситуация, а кризисният пиар е просто задължителен. "Проблемът не бива да се крие, а ясно да се заяви, за да се реши", каза пред "Дневник" Цвети Жекова от агенцията за пиар и маркетинг KIWI. Според нея държавата е реагирала прекалено балансирано: "Има установяване на проблем, но затворени хотели няма", обясни тя.
Юлиана Накова от пиар агенцията Flyteam  смята, че най-добрата стратегия в такива ситуации е да се реагира макар и на принципа "по-добре късно, отколкото никога". Според нея може както да се направи изявление от отговорните институции, така и да се оповести, че са наказани отговорните за инцидента.
Според Теодор Малинов от агенция Balkan Mobile, която се занимава с поддържане на имиджа, без адекватна реакция "гърците и турците ще ни вземат пазара". "Трябва да се покаже също, че това не се случва само при нас", посочи той.
Заместник-министърът на икономиката с ресор туризъм Иво Маринов обясни днес пред журналисти, че в момента "нещата са туширани" и са разпратени писма до туроператорските асоциации. Още действия и разговори щели да се предприемат през септември.
Междувременно от министерството оповестиха резултатите от рекламната кампания на България в Русия. Според тях руските туристи у нас от януари до май са се увеличили с 23%. Въпреки че страната е представяна като планинска, културна, СПА и голф дестинация, повечето руснаци все още предпочитат Черноморието за почивка.
От "МАГ адвъртайзинг" - фирмата, направила кампанията, не можаха да определят каква трябва да е рекламната стратегия на България за следващата година след инцидентите това лято. Управителят Константин Манолов не отрече обаче, че кризисен пиар ще трябва да има.