"Блумбърг": Yahoo! е по-евтина от активите й в Източна Азия

Yahoo! струва толкова малко, че ако сега се появи купувач, той ще може да придобие най-посещавания американски уебпортал за по-малко пари, отколкото струват акциите, които компанията притежава в Alibaba Group Holding и Yahoo Japan Corp., пише "Блумбърг".
В последното десетилетие цената на компанията е спаднала с 91%, след като тя не успя да спре прехода на интернет потребители към Google и Facebook. Yahoo!, която преди три години отказа предложението на Microsoft от 45.5 млрд. долара, сега е оценявана на 14 млрд. според данни, събрани от агенцията.
Решението Yahoo! да се предложи за продажба може да помогне на главния изпълнителен директор Керъл Бартс да възвърне загубите, които собствениците на компанията понесоха от януари 2009 г. насам. Приходите й падат в последните две години, но инвестициите ѝ в Alibaba Group и Yahoo Japan може да са с 44% по-голяма стойност от цената на Yahoo!. Компанията притежава 43% от Alibaba Group – най-голямата компания за електронна търговия в Китай, която от своя страна притежава още няколко големи портала в Китай. Тези активи дават на Yahoo! достъп до най-големия интернет пазар с 485 млн. потребители към края на юни според данни от Китайския център за интернет информация.
През юли Yahoo! излезе с по-ниски от очакваните резултати за второто тримесечие, след като цялостното преструктуриране на отделите за продажби в САЩ, осъществено от Бартс, затрудни сключването на сделки и забави растежа в рекламата с банери и видеоклипове. Откакто Бартс управлява компанията, стойността ѝ е намаляла с 8.4%. За сравнение, стойността на Google за същия период се е увеличила със 74%.
От Thornburg Investment, основавайки се на прогнозите за приходите през 2012 г., смятат, че участието на Yahoo! в бизнесите на Alibaba може да се оцени на 11.45 долара за акция, докато делът от 35% на компанията в Yahoo Japan е 4.50 долара на акция. Като се добавят и 2.55 млрд. долара в кеш на компанията, тя струва около 18 долара за акция. Тази стойност може да привлече частни инвеститори, които буквално да купят Yahoo! за нищо, отбелязва агенцията.
Microsoft може да купи интернет портала за по-малко от половината на сумата, която предложи през 2008 г., ще излезе на печалба от сделката веднага, след като тя бъде приключена, смятат анализатори. Собственият онлайн бизнес на софтуерния гигант, който включва и търсачката Bing, има оперативна загуба от 2.6 млрд. долара за годината, приключваща на 30 юни. Адам Сон, говорител на Microsoft, отказа коментар по темата за покупката на Yahoo!.