"Нестле" отчете ръст на продажбите и спад на печалбата

Продажбите на международната компания за храни "Нестле" са се увеличили с 7.5% през първите шест месеца на годината в световен мащаб, показва отчета на дружеството. Приходите на компанията от януари до юни 2011 г. възлизат на 41 млрд. швейцарски франка (32.3 млрд. евро).
През същия период на 2010 г. продажбите са донесли на компанията приходи от 47.08 млрд. швейцарски франка (32.8 млрд. евро). Нетната печалба на дружеството също намалява през периода с 13.7% до 4.7 млрд. швейцарски франка в сравнение с година по-рано.
"Нестле" отчита увеличени продажби във всички региони, дори и в засегнатите от кризи Европа и Северна Америка, пише Ройтерс. Групата е успяла да задържи маржовете и нетните печалби от основните си операции стабилни въпреки растящите цени на суровините и рекордно високия швейцарски франк. От Nestle казаха, че очакват растежа на продажбите за годината да достигне 6%.
Главният финансов директор на компанията Джеймс Сингх заяви, че ръководството е внимателно заради нестабилната среда, в която се работи и допълни, че разходите за суровини на Nestle ще нараснат с около 3 млрд. швейцарски франка тази година.
От "Нестле" решиха да не започват ново обратно изкупуване на акции, както е очакваше от много анализатори. "Инвестициите в бизнеса ни, насочени както в компанията, така и към придобиване на нови компании, но увеличаването на дивидентите ни е приоритетно" каза Сингх, добавяйки, че компанията търси нови предприятия, които да присъедини към групата си.
Както и конкурентите "Крафт Фуудс" и "Юниливър", "Нестле" започна по-бързо да вдига цените на продуктите си през полугодието, за да неутрализира поскъпването на суровини като кафе, какао и захар. Те достигнаха рекордни цени за последните 30 години.