Австралийският превозвач "Кантас" купува нови самолети и се насочва към Азия

Австралийският превозвач "Кантас" купува нови самолети и се насочва към Азия

Австралийският превозвач "Кантас" купува нови самолети и се насочва към Азия
Reuters
По-силно присъствие на азиатския пазар чрез създаване на нова авиокомпания, която да го обслужва, подмяна на флота, съкращения на служители, промяна на основни маршрути. С тези стъпки австралийският превозвач "Кантас" (Qantas) ще се опита да се справи с продължаващите финансови проблеми и загуби от международните превози.
Компанията, която съществува повече от 90 години, е основен превозвач на вътрешния австралийски пазар с 65% дял, но губи позиции при международните превози, като поделението й, в което е концентрирана тази част от дейността, е "залязващ бизнес, който трупа големи финансови загуби и губи пазарен дял". Цитатът е на изпълнителния директор на компанията Алън Джойс, който днес обяви петгодишна програма на компанията за възвръщане на позициите й при международните превози.
Джойс обясни, че в момента 82% от австралийците предпочитат други компании, когато пътуват извън Австралия. Повечето от международните линии на превозвача са на загуба, пазарният му дял в Азия е спаднал до 14%, а печелившите маршрути не могат да компенсират загубите. Освен това разходите на "Кантас" са 20% по-високи от тези на конкурентите. За това част от плана на компанията е да подмени флота си с нови и по-ефективни самолети. Компанията ще купи до 110 "Еърбъс A320". Част от тх ще се ползват за създаването на нова авиокомпания, базирана в Азия, както и на нискотарифен превозвач в Япония. Все още не е ясно къде ще бъде позициониран новият азиатски превозвач. Нискотарифната компания, която ще извършва вътрешни и международни полети от Япония, ще бъде създадена чрез сътрудничество между нискотарифната компания Jetstar (собственост на "Кантас") и местните Japan Airlines и Mitsubishi.
От "Кантас" обясняват стремежа си за по-голямо присъствие на азиатския пазар с това, че в последните години това е най-динамично развиващият се регион.
Подмяната на самолетите и новата стратегията на международните пазари ще доведе до съкращения. Според Джойс работата си ще загубят около 1000 души включително мениджъри, пилоти, кабинен екипаж, инженери. Закриването на работни места обаче може да доведе до протести, пише The Wall Street Journal. Ръководството на основния австралийски синдикат на авиоинженерите ще се събере в следващите дни, за да реши какво да предприеме срещу съкращенията в компанията. Според представители на организацията със създаването на нова компания в Азия "Кантас" всъщност пренасочва бизнеса си от Австралия. Компанията има задължение към правителството да запази основната си база и седалището си в Австралия.