Продажбите на Wal-Mart в САЩ продължават да спадат

Продажбите на Wal-Mart в САЩ продължават да спадат

Продажбите на Wal-Mart в САЩ продължават да спадат
Reuters
Продажбите в магазините Wal-Mart, отворени поне преди една година в САЩ, са спаднали с 0.9% през второто тримесечие, което е девети пореден период на понижение. Все пак печалбата на компанията се увеличава заради по-добрите резултати на международните ѝ продажби, пише Ройтерс.
Най-голямата търговска верига в света Wal-Mart е спечелила 1.09 долара на акция от основни операции при 97 цента година по-рано. Около 50% от магазините на компанията не са в Щатите, но само в САЩ се използва името Wal-Mart. Щатските магазини под основната марка на компанията са донесли 62.1% от всичките ѝ продажби за финансовата 2011 г.
Спадът на продажбите в САЩ се дължи на факта, че хората се насочват към дори по-евтини магазини от Wal-Mart заради високата безработица и инфлацията. Според Бил Саймън, изпълнителен директор на щатските операции на компанията, много купувачи разчитат на държавни помощи за храна и други основни стоки, което води до изкривяване на пазара. Годишната цел на компанията е щатското поделение да излезе на печалба, допълва Саймън.
От Wal-Mart наблегнаха и на стремежа си към ниски цени, както и това, че разширяват ценовите разлики с конкурентите си. Доклади на анализатори в последните седмици обаче казват, че тези разлики, особено при храните, се смаляват.