Ниското потребителско доверие свива печалбата на Heineken

Ниското потребителско доверие свива печалбата на Heineken

- До края на годината се чакат още по-лоши резултати
Третият по големина производител на бира в света - Heineken, прогнозира, че пониженото потребителско доверие и лошото време ще повлияят негативно на резултатите от второто полугодие на 2011 г., съобщи "Ройтерс". В същото време компанията излезе с по-ниски от очакваните за първата половина на годината резултати.
В периода от януари до юни нетната печалба на бирения производител се е повишила с 5.7% спрямо същия период на 2010 г. до 694 млн. евро. Това е под прогнозата от 746 млн. евро. Оперативната печалба за периода пък е нагоре с 3.9% до 1.26 млрд. евро при очакване за 1.32 млрд. евро.
"Резултатите от първата половина на годината се под очакванията и те показват, че през второто полугодие ще има влошаване. Печалбата ще се свие с поне 15 на сто", коментира пред "Ройтерс" анализатор на  бирения пазар, пожелал анонимност.
В изявление на Heinekеn се казва, че търговските условия остават благоприятни в развиващите се пазари като Латинска Америка, Африка и Азия, но в развитите има проблем. Продажбите в силния по принцип летен сезон са по-ниски от обикновено заради лошото време в Европа и намаляващото потребителско доверие на Стария континент и в САЩ. Растящите цени на суровините удрят печалбите, посочват от компанията.
Heineken е пазарен лидер в Гърция и Италия и на второ място по пазарен дял в Ирландия, Португалия и Испания – страни, най-силно обхванати от дълговата криза в еврозоната. От компанията казват, че това ще засегне продажбите и печалбата и за второто полугодие. Това занижава очакванията за годишната печалба до тази от миналата година.
Heineken е последната от четирите големи пивоварни компании, която обявява резултати за първата половина на 2011 г. SABMiller се закрепи заради развиващите се пазари в Африка, Азия и Латинска Америка. Anheuser-Busch InBev предупреди инвеститорите си за проблеми с щатския пазар, от който тя държи около 50%. Carlsberg пък намали годишните си прогнози миналата седмица, след като основният за компанията руски пазар отчете свиване.