Carrefour с намаляващи продажби заради преструктуриране във Франция

Carrefour с намаляващи продажби заради преструктуриране във Франция

Carrefour с намаляващи продажби заради преструктуриране във Франция
Втората по големина в света верига за търговия на дребно Carrefour, която има магазини и в България, намалява приходите си за полугодието на годишна база заради реорганизацията на магазините във Франция, което е попречило да стимулира ръста на продажбите достатъчно бързо.
Приходите от дейността най-вероятно ще спаднат с 11 процента до 2.4 млрд. евро ($3.5 млрд.) през цялата  2011 г. спрямо 2.7 млрд. евро за миналата година според оценката на анализаторите, анкетирани от Bloomberg News. За първото полугодие печалбата на дружеството е паднала с около 23%, обявиха от Carrefour миналия месец.
"Очаквам Carrefour официално да се откажат от прогнозираната за 2011 г. печалба преди лихви и данъци и да бъдат много по-предпазливи в залагането на цели до края на годината, като се има предвид неяснотата около икономическия растеж", каза Никола Чамп, анализатор в Nomura.
Арно Жоли, анализатор в CA Cheuvreux, обвини ръководството на веригата в "свръхоптимизъм" и добави, че спад между 11% и 15% тази година е "по-реалистичен".
Carrefour загуби около една трета от пазарната си стойност заради продължителния спад, който регистрират продажбите на веригата във Франция.
Главният изпълнителен директор Ларс Олофсон смени голяма част от мениджмънта, включително и финансовия директор, на фона на големия спад в приходите. Целта на Олофсон е да възвърне пазарния дял на Carrefour чрез наливането на 1.5 милиарда евро, които да се използват за реконструкция на 500 хипермаркета в цяла Европа.
Carrefour губи пазарен дял във Франция и заради прехвърлянето на нарастващите разходи върху потребителите. LeClerc and Intermarche, конкурентни френски търговски вериги, например предлагат продукция, чиито цени са между 3% и 5% по-ниски от тези на Carrefour.
"С трудностите при увеличаване на продажбите и предизвикателствата на конкурентната среда орязването на разходите ще бъде от ключово значение за нарастване на маржовете на печалба в краткосрочен план", казва Кристофър Хогбин, анализатор в  Bernstein. Carrefour има за цел да намали оперативните си разходи с 480 милиона евро тази година, както и да спести 225 милиона евро, които да бъдат използвани за придобивания.
Лошото представяне във Франция кара ръководството да обърне повече внимание на чуждестранните си поделения, като от ам заявиха, че очакват значително, увеличаване на оперативните приходи в Бразилия през 2011 г., а Олофсон каза пред бразилски вестник преди две седмици, че Carrefour няма да продава бизнеса си в Бразилия и че не са водили разговори с Wal-Mart за "евентуална сделка от 2009 г. насам".
Главният изпълнителен директор пък заяви през юни, че ще разгледат "всички възможности, за да се затвърди позицията на Carrefour на развиващите се пазари", описвайки ги като двигател на растежа.