Noble Graphics беше избрана за творческа агенция на годината
Рекламната агенция Noble Graphics взе най-големия приз за творческа агенция на годината на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции ФАРА 2011, който се проведе от 7 до 10 септември в курорта Албена.
"Социалната мрежа", кампанията им за марката "Шуменско" на Carlsberg Bulgaria спечели най-много награди, от които две златни в категориите "ТВ реклама" и "Рекламна кампания", сребърна за радиорекламата на "Ауди" за "Порше България" и три бронзови в "Интерактив", "Автореклама" и "Нови комуникационни канали"
Reforma бяха обявени за медия агенция на годината, а основният им клиент YM Glory - за рекламодател на годината. Проектът, който донесе на агенцията и клиента им престижните призове, беше Quiz365 за уебсайта за футболни залагания bet365.com.
Творческото и медийното жури на фестивала тази година бяха пестеливи откъм златни призове. Кампанията за дигиталната конференция на вестник "Капитал" Digital|K обаче спечели две златни награди в категориите "Дигитална" и "Онлайн кампания". Реализираната от агенция Next DC кампания получи и две бронзови награди.
70 заявки, или близо 24% от общо 259, минаха първия кръг на гласуване и достигнаха до номинации. "Стремежът ни беше да поощрим не "най-малко" лошите проекти, а най-добрите", обясни Йордан Жечев, председател на журито и творчески директор на DDB Sofia.
Златни награди въпреки това бяха отсъдени, макар и в не всички категории. Събитието "Парите говорят" донесе на DDB Sofia приза в категорията "Събития". Проектът е по поръчка на Алфа банк – България. Високо оценена беше и кампанията "Киномания" на РА "Крес" в социална Out of Home кампания.
Ниският брой на раздадени златни призове обаче незадължително означава цялостен спад на нивото в бранша. Според Станислава Ивкова, творчески директор на рекламна агенция "Крес", "истински изпъкващ проект няма, но цялостното ниво се е повишило в различните категории в сравнение с миналото издание на ФАРА".
Освен това тази година журито е сменило метода на гласуване. Преминаването от шестобална в десетобална система за оценяване допълнително смъква оценката на заявките.
Това обаче не може да бъде оправдание твърди, Велина Мавродинова, творчески директор на "Ентусиазъм". "ФАРА 2011 разкри посредственото ниво на цялостната рекламна среда", коментира тя.
По оценка на журито най-слабата категория тази година е била принт рекламата, където и количеството, и нивото са спаднали.
Този спад може би се дължи на занижените бюджети за реклама в преса. Колкото до радиорекламата, в категорията има повече заявки (общо шест), но за Мартин Димитров, творчески директор на reforma, те не са наистина качествени.
Телевизията също отбелязва застой, като 4 от 7-те ентрита са с бюджет, по-нисък от 10 000 лв., коментира Йордан Жечев. Трябва да се има предвид обаче, че и самото жури е по-критично към използването на традиционните кампании.
"За разлика от онлайн рекламата те са ни по-познати и знаем как се работи в тях. При дигиталните кампании сякаш откриваме топлата вода и оценяваме по-високо, защото се радваме на новите неща, които се правят", твърди Мартин Димитров.
Победителите ТВ РЕКЛАМА, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ СТОКИ ЗЛАТО Заглавие: Социалната мрежа Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS СРЕБРО Заглавие "Кунг-фу" Рекламодател: "Хенди" Агенция: DDB Sofia ТВ РЕКЛАМА, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ УСЛУГИ СРЕБРО Заглавие: VIVACOM TV – Все едно си там / серия: "Спешно отделение", "От местопрестъплението", "Сапунен сериал", "National Geographic", "Тенис" Рекламодател: VIVACOM Агенция: New Moment New Ideas Company БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Интернет навсякъде" Рекламодател: "Мобилтел" Агенция: DDB Sofia ТВ РЕКЛАМА, КИНОРЕКЛАМА И ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА РАДИОРЕКЛАМА СРЕБРО Заглавие: "Неправилно паркиране" Рекламодател: "Порше БГ" Агенция: NOBLE GRAPHICS БРОНЗ Заглавие: "Пържене на бис" Рекламодател: "Олинеза" Агенция: Публисис ПРЕС РЕКЛАМА СТОКИ БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Застрашен от изчерпване" Рекламодател: Mazda Агенция: the Smarts БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Отпечатък" Рекламодател: Philips Агенция: Saatchi & Saatchi ПРЕС РЕКЛАМА УСЛУГИ БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Трактати" – серия от 3 Рекламодател: "Авто Юнион" Агенция: ARCHER IDEAS ПРЕС РЕКЛАМА СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА Няма номинирани OUT OF HOME СТОКИ СРЕБРО Заглавие на рекламата: "Сцепление" Рекламодател: "Порше БГ" Агенция: NOBLE GRAPHICS БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Застрашен от изчерпване" Рекламодател: Mazda Агенция: the Smarts OUT OF HOME УСЛУГИ БРОНЗ Заглавие: "Баскетбол" Рекламодател: YM Glory Агенция: reforma OUT OF HOME СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА ЗЛАТО Заглавие на рекламата: "Киномания" Рекламодател: "Киномания", НДК Агенция: РА КРЕС ФИНАЛИСТ Заглавие: "Странично огледало" Рекламодател: TV7 Агенция: TBWA\SOFIA ДИЗАЙН КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ СРЕБРО Заглавие: "Парите говорят" Рекламодател: Алфа банк - България Агенция: DDB Sofia БРОНЗ Заглавие: "ХАРМОНИКА" Рекламодател: "Био България" Агенция: Студио за стратегически дизайн "Ентусиазъм" ДИЗАЙН ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Социалната мрежичка" Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS ДИЗАЙН ART DIRECTION БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Парите говорят" Рекламодател: Алфа банк - България Агенция: DDB Sofia БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Социалната мрежа", ТВ клип Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Сцепление" Рекламодател: "Порше БГ" Агенция: NOBLE GRAPHICS ИНТЕРАКТИВ ОНЛАЙН РЕКЛАМА БРОНЗ Заглавие: "Интернет навсякъде" – Деян Неделчев Рекламодател: "Мобилтел" Агенция: DDB Sofia ИНТЕРАКТИВ СОЦИАЛНИ МЕДИИ СРЕБРО Заглавие: "Бързо писане" Рекламодател: "Хенди" Агенция: DDB Sofia БРОНЗ Заглавие на рекламата: "Вижте се на живо" Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS ИНТЕРАКТИВ ОНЛАЙН КАМПАНИЯ ЗЛАТО Заглавие: DIGITAL│KM Рекламодател: "Капитал Икономедиа" Агенция: NEXT-DC СРЕБРО Заглавие: Quiz365 Рекламодател: YM Glory Агенция: reforma БРОНЗ Заглавие: Soulhunters Рекламодател: "Philips България" Агенция: Saatchi & Saatchi АВТОРЕКЛАМА БРОНЗ Заглавие: "Публисис" Агенция: NOBLE GRAPHICS СЪБИТИЯ ЗЛАТО Заглавие: "Парите говорят" Рекламодател: Алфа банк - България Агенция: DDB Sofia СРЕБРО Заглавие: "Прототипи" Рекламодател: "Порше БГ" Агенция: NOBLE GRAPHICS СРЕБРО Заглавие: Quiz365 Рекламодател: YM Glory Агенция: reforma ONE-TO-ONE COMMUNICATION БРОНЗ Заглавие: "Надуваем трофей" Рекламодател: Ловно стопанство "Буковец" Агенция: TBWA\SOFIA БРОНЗ Заглавие: Soulhunters Рекламодател: "Philips България" Агенция: Saatchi & Saatchi РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ СТОКИ ЗЛАТО Заглавие на рекламата: "Социалната мрежа" Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS СРЕБРО Заглавие: Soulhunters Рекламодател: "Philips България" Агенция: Saatchi & Saatchi РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ УСЛУГИ СРЕБРО Заглавие: Quiz365 Рекламодател: YM Glory Агенция: reforma РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА БРОНЗ Заглавие: "Киномания" Рекламодател: "Киномания", НДК Агенция: РА КРЕС МЕДИЙНИ КАТЕГОРИИ ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ БРОНЗ Заглавие: "Игра на гербове" Рекламодател: HBO Агенция: reforma БРОНЗ Заглавие: "Сянка" Рекламодател: NESTLE Bulgaria Агенция: McCann Erickson ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ БРОНЗ Заглавие: "BMW калкулатор" в bgmaps.com Рекламодател: BMW Group Агенция: Initiative Media Club БРОНЗ Заглавие: DIGITAL│KM Рекламодател: "Капитал Икономедиа" Агенция: NEXT-DC НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ БРОНЗ Заглавие: "Социалната мрежичка" Рекламодател: "Карлсберг България" Агенция: NOBLE GRAPHICS БРОНЗ Заглавие: DIGITAL│K direct mailing Рекламодател: "Капитал Икономедиа" Агенция: NEXT-DC ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ ЗЛАТО Заглавие: DIGITAL│KM Рекламодател: Капитал Икономедиа Агенция: NEXT-DC МЕДИЙНА КАМПАНИЯ СРЕБРО Заглавие на рекламата: bet365.com – Сезон 2010-2011 Рекламодател: YM Glory Агенция: reforma БРОНЗ Заглавие на рекламата: Игра на гербове Рекламодател: HBO Агенция: reforma РЕКЛАМОДАТЕЛ НА ГОДИНАТА:YM GLORY МЕДИА АГЕНЦИЯ НА ГОДИНАТА:REFORMA ТВОРЧЕСКА АГЕНЦИЯ НА ГОДИНАТА:NOBLE GRAPHICS |