Imperial Tobacco бавно се възстановява от ценовата война в Испания

Imperial Tobacco бавно се възстановява от ценовата война в Испания

Imperial Tobacco бавно се възстановява от ценовата война в Испания
Reuters
Imperial Tobacco, четвъртата по големина компания за производство на цигари в света, очаква приходите й от продажби през настоящата година да нараснат с едва 2% заради ценовата война, от която тя пострада в Испания, съобщи "Ройтерс".
Изявлението на компанията доведе до леко покачване на акциите й на фондовата борса.
Imperial е пазарен лидер на Иберийския полуостров, където марките й Fortuna, Ducados и Nobel, държат дял от почти 30%. Това е третият по големина пазар за британската компания след пазарите във Великобритания и Германия, но резултатите й там пострадаха от проблемите в испанската икономика и забраната за тютюнопушене на обществени места, въведена през 2011 г., която доведе до истинска ценова война.
През юли и септември Imperial повиши цените на цигарите в Испания заедно с другите големи играчи на този пазар - Philip Morris International, British American Tobacco и Japan Tobacco, което сложи край на ценовата война.
Базираната в Бристол компания, производител също така на марките Gauloises, West и Lambert & Butler, заяви в сряда, че отчита съществен ръст на продажбите на пазарите в Източна Европа, Азия и ЕС (извън Великобритания, Германия и Испания).
Анализатори, цитарани от "Ройтерс", виждат по-добри перспективи за Imperial в Испания през 2012 г., но не очакват скромният ръст в продажбите през 2011 г. да доведе до съществени промени в печалбите й.
Финансовата година на Imperial приключва на 30 септември, а годишните й резултати се очакват на 1 ноември. Британската компания произвежда над 300 млрд. къса цигари годишно.