Германските авиолинии свиват капацитетите си

Двете най-големи германски авиолинии обявиха днес, че намаляват капацитетите и самолетите си, за да задържат печалбите докато икономическите безпокойства повлияха на броя резервации и карат клиентите да отлагат пътуванията си до "последната секунда", съобщи "Ройтерс".
От Air Berlin казаха, че се надяват да продадат ненужните вече самолети на азиатските си конкуренти. Lufthansa пък, която във вторник потресе инвеститорите с предупреждение за спад в печалбите, обяви, че ще увеличи капацитета си през зимата само с 4%.
През юни компанията вече намали планирания растеж от 12 на 6%. "Ще наблюдаваме внимателно бъдещото развитие на нещата и ако трябва, Луфтханза ще използва съществуващата си гъвкавост, за да направи още корекции в капацитетите си", казаха от компанията.
Френският конкурент Air France-KLM вече обяви, че ще съкрати растежа на капацитета си прес зимата с 50%, а щатските авиолинии Delta и American Airlines също казаха, че ще намалят местата си през зимата.
Air Berlin, която в момента се преструктурира под управлението на новия си главен изпълнителен директор Хартмут Мехдорн, съобщи, че ще намали флотилията си с 18 самолета до 152 машини и смята да преустанови дейност на някои по-малки регионални летища. "Намираме се в размирни времена", каза пред журналисти Мехдорн. "Клиентите са много предпазливи по отношение на резервациите, запазват места по-късно и това засяга цялата индустрия."
От "Луфтханза" предупредиха във вторник за влошаващите се данни за резервациите и казаха, че вече не очакват да подобрят оперативната си печалба от 2010 г.(876 млн. евро) през тази година. Предупреждението дойде, след като наблюдателят на авиоиндустрията IATA съобщи, че печалбите на авиолиниите ще паднат през 2012 г., като европейските компании ще пострадат най-много.
Air Berlin, която се опитва да достигне до първата си годишна печалба от 2007 г. насам, обяви късно снощи, че планира да подобри оперативните си резултати с 200 млн. евро с разпродажбата на самолети. Основателят на компанията Йоаким Хунолд се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през август, след като авиолинията предупреди, че няма да има оперативна печалба през 2011 г.