Как Kindle Fire ще размести пазара на таблети

Как Kindle Fire ще размести пазара на таблети

Компанията, която направи истинска революция в четенето с устройството Kindle – Amazon, показа днес първия Kindle таблет. "Ройтерс", FoxNews, както и технологичните сайтове TechCrunch и Mashable коментират как новият продукт ще повлияе на пазара и дали лидерската позицията на Apple с iPad е под заплаха.
Докато от Amazon мълчаха дори и за самото съществуване на устройството, в началото на септември в TechCrunch се появи информацията, че таблетът също ще се казва Kindle.
От блога са имали възможността да тестват устройството и казаха, че то е 7-инчова джаджа с цветен дисплей, тъчскрийн, операционната система е Android, а някои източници твърдят, че цената ще е около 250 долара – доста по-малко от най-евтината версия на iPad.
"Истинският въпрос тук е дали това ще е добре за акционерите", каза Колин Гилис от BCG Partners. Агресивната цена е насочена към привличане на клиенти, които да използват услугите на Amazon, а таблетът ще е само началната точка на печалба.
Компанията добре познава интернет търговията и надали има значение дали ще реализира малка загуба от продажбата на таблетите, защото Kindle Fire ще даде в ръцете на потребителите напълно функционален портал към всички Amazon продукти. Дори и iTunes магазинът не може да предложи богатството от продукти, които потребителите на Amazon ще имат с Kindle Fire, обяснява Гилис.
"Цената е маркетингов трик за изграждане на връзка с клиентите, след което те да купуват "облачните" услуги на Amazon", обяснява Джеймс Маккуиви от Forrester Research.
Най-новият таблет може да е голяма заплаха за Apple, защото Kindle вече е много популярен, а музиката и филмите, които Amazon продава, ще бъдат много по-леснодостъпни. Според Маккуиви устройството ще се конкурира и с NookColor на Barnes&Noble, който излезе на пазара миналата година и има функциите на таблет.
Междувременно стана ясно, че Apple са намалили поръчките към тайванските си подизпълнители за нови iPad с около 25%. За гиганта от Купертино обаче не е типично да лежи на стари лаври. Според слуховете iPad 3 може да се появи на пазара в началото на 2012 г., а промените в доставките може би подготвят идването на новия таблет.