"Карфур" прогнозира спад на продажбите до 20% заради свитото потребление

Френската верига магазини "Карфур" (Carrefour) предупреди, че очаква свиване на приходите си с до 20% в края на годината, предизвикано от свитото потребление особено на традиционните за компанията западноевропейски пазари. Спадът ще е по-голям в сравнение с резултата от миналата година, когато приходите на веригата намаляха с 15 на сто.
Негативната прогноза направи мениджърът на компанията Ларс Олофсон при представянето на финансовите резултати за третото тримесечие. Данните показват увеличение на продажбите с едва 0.3% до 22.8 млрд. евро. Ръстът на приходите от магазините в развиващите се пазари като Южна Америка и Азия не може да компенсира спада при продажбите в Западна Европа, Гърция и Полша. От европейските страни увеличение се отчита в Румъния.
Слабото представяне на традиционните западноевропейски пазари се обяснява с увеличението на цените, замразяването на доходите и правителствените мерки за намаляване на разходите.
Така например във Франция, която дава 40% от приходите на "Карфур", има намаление на продажбите с 4.6%. Това е над прогнозата за 4 на сто намаление, както и доста по-голям спад в сравнение с този от 1.7% през второто тримесечие. От "Карфур" обясняват спада и с новата си политика във френските хипермаркети за по-малко промоции.
Веригата има и магазини в България, но те се управляват от гръцкото дружество "Маринопулос груп". В отчета на френската верига няма данни за продажбите у нас.