"Мобилтел" пуска виртуален оператор на име Bob

"Мобилтел" пуска виртуален оператор на име Bob

- Договорът ще е безсрочен с еднократна такса
"Мобилтел" пуска нов бранд - Bob, и с него ще привлича клиенти с тарифен план без месечна такса, без дългосрочни договори и цени на разговорите към всички оператори на една цена. Мистериозната рекламна кампания по големите ефирни телевизии и страниците на няколко големи ежедневника с посланието "Гневни ли сте на месечните такси?
Настъпва нова ера в мобилните комуникации", е било на мобилния оператор, стана ясно вчера при представянето на бранда от изпълнителния директор на компанията Андреас Майерхофер.
Новата услуга представлява нещо като виртуален мобилен оператор. "Нещо като", защото в класическия си вид този вид компании не би трябвало да имат нещо общо с телекомите, които са собственици на безжичната инфраструктура, съобщи capital.bg.
По принцип те просто купуват капацитет на едро от класическите мобилни оператори и го препродават, използвайки свой оригинален и иновативен бизнес модел. В случая е заимствана схемата на компанията майка A1 Telekom Austria - тя също има свой виртуален оператор на име Bob, който оперира в нейната мрежа.
Не е ясно дали българският Bob ще се прави от независима компания, подчинена на "Мобилтел", или автономно звено в рамките на водещия мобилен оператор. Също така според Майерхофер новият виртуален телеком ще използва същия софтуер за обслужване на клиенти, който с променлив успех се въвежда във всички структури на "Мобилтел" от септември миналата година досега.
Бизнес моделът на Bob ще работи по следния начин. Сключва се безсрочен договор, като се заплаща еднократна такса. В нея е включен еднократен пакет от безплатни минути и SMS с всичките оператори. След изразходването им започват да текат тарифите на Bob. Ценовата листа е изгодна за хора, които разговарят много в страната, защото предлага ниски цени на гласовите услуги.
Според проучване на "Мобилтел Линк досие" тази целева група е между 30 и 40% от българските потребители, твърди изпълнителният директор на компанията. Една минута се таксува от 12 ст. Ако обаче трябва да се изпращат мултимедийни съобщения (MMS) или да се ползва мобилен интернет, тогава нещата стават не толкова изгодни.
Например 1 MB трафик в глобалната мрежа през смартфона струва 50 ст. "Мобилтел" ще развива ударно новия бранд, като покрай него компанията ще открие 55 нови магазина в 40 града в страната.
Идеята за бранда произлиза от оператора A1 Telekom Austria, както в момента се нарича мрежата на Mobilkom Austria – компанията - майка на "Мобилтел". Австрийският телеком дава начало на новия си виртуален оператор през 2006 г., като идеята е това да бъде услуга без обвързващ или с максимално краткосрочен договор.
Bob придобива популярност в Австрия и дори наскоро е пуснат специален тарифен план за смартфони. Подобен бранд се появява и в Хърватия. По думите на Майерхофер обаче инициативата на пускането на бранда Bob в България е на българския телеком, а не на компанията майка.
"Bob е инициатива на "Мобилтел Линк досие". Предвид анализа на пазара, който направихме, решихме, че подобен бранд е подходящ за страната. Telekom Austria предлага подобна опция и ние решихме да се възползваме от нея", заяви Майерхофер пред "Капитал".