"Каменица" планира 14 млн. лв. инвестиции догодина

"Каменица" планира 14 млн. лв. инвестиции догодина

"Каменица" АД планира да инвестира 14 млн. лв. през следващата година в пивоварните си заводи в Пловдив и Хасково, съобщиха днес от компанията. През тази година вложенията ще са общо за 18 млн. лв., а за последните четири - над 68 млн. лв.
Планираните инвестиции ще бъдат насочени към усъвършенстване и оптимизиране на производствения процес на компанията, въвеждането на иновации в различни аспекти, свързани с цялостното израстване на компанията, които ще й позволят да запази и разшири лидерските си позиции. Сред най-значимите от тях са увеличаване на капацитета на PET линията (за пластмасови  бутилки)  в Хасково, както и инсталирането на нов вид пастьоризатор към линията за бутилиране на стъклени бутилки в завода в Хасково, уточниха от компанията.
Според данните на AC Nielsen дружеството е лидер на бирения пазар с дял от 31.3% през септември. Увеличението на годишна база е 3.8 процентни пункта.
"Тази политика със сигурност ще бъде насоката, в която "Каменица" АД ще продължава да се развива и през следващите години", коментира генералният директор на компанията Драган Радивоевич.
През 2011 г. компанията пусна на пазара 4 нови продукта – "Каменица пшенично", "Каменица фреш лимон" и 6% "Тъмно" от "Каменица", "Тъмно" от "Астика". Всички тези нововъведения допринесоха за прогресивното нарастване не само на пазарния дял на компанията, но и на отделни брандове, отбелязват от дружеството.
Пазарният дял на марката "Каменица" отбелязва ръст с 1% на годишна база по данни на AC Nielsen. Значително нарастване на дела с 3.6% отчита и "Астика".
"Каменица" АД е част от групата компании StarBev Group, контролирани от инвестиционния фонд CVC Capital Partners. Портфолиото й включва както местните марки "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво", "Славена", така и световните марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen. Компанията оперира с две пивоварни в Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите в дружеството е около 780.