"Фолксваген" ще стане най-големият производител на автомобили до края на годината

"Фолксваген" ще стане най-големият производител на автомобили до края на годината

"Фолксваген" ще стане най-големият производител на автомобили до края на годината
- 8 млн. може да достигнат продажбите на компанията до края на годината

- 10.5% се очаква да бъде пазарният й дял през 2011 г.
"Фолксваген" (Volkswagen VW) ще стане най-големият производител на автомобили в света още тази година, което е седем години по-рано от прогнозния срок на мениджмънта на немската компания. По този начин ще измести Toyota от първото място в автомобилната индустрия, прогнозират три водещи консултантски фирми, съобщи в. Financial Times
Прогнозите сочат, че продължаващият растеж при VW по целия свят в съчетание с проблемите на Toyota по цялата верига от  доставките до продажбите след земетресението тази година в Япония означава, че немският автомобилен производител ще стане номер едно не само по продажби, но и по брой произведени коли.
Това ще сложи край и на състезанието между Toyota и General Motors, които през последните няколко години бяха в непрекъсната борба за титлата най-голям производител.
Немската група затваря един забележителен цикъл, в началото на който преди пет години анализаторите до голяма степен ги бяха отписали от това състезание. Причината - компанията имаше някои от най-високите в индустрията разходи за труд и изострени до краен предел вътрешни междуособици.
Когато през 2008 г. изпълнителният директор на VW Мартин Винтеркорн обеща да изпревари Toyota до 2018 г., малцина го взеха на сериозно, защото по това време немският концерн продаваше по 3 млн. автомобила по-малко на годишна база от японския си конкурент, припомня изданието.
Но възползвайки се от позицията на най-продаваната марка автомобили в Китай, който се превърна в най-големия пазар в света, VW успя дори да увеличи продажбите си с 8 на сто през тази година в момент, когато европейският е в застой.
Компанията успя да се възползва и от предимствата на различните брандове, които се намират под нейната шапка - от Skoda и Seat до Audi и Bentley, изграждайки платформа за споделяне на информационните и комуникационните технологии между тях. По този начин излезе едни гърди пред съперниците си, намалявайки драстично разходите си. Компанията обаче претърпя неуспехи в опитите си за сливане с Porsche и формирането на жизнен съюз със Suzuki.
"Те вършат наистина добра работа с техния основен продукт. Много добрите продажби в Китай след цялата подготовка и извършената работа там заедно с постигнатия напредък в САЩ, където по-рано не бяха достатъчно ефективни, дават резултати сега", заяви Найджъл Грифитс, главен икономист в IHS Automotive.
След като за първите шест месеца VW продаде рекордните 4 млн. автомобила, Мартин Винтеркорн заяви, че продажбите на групата може да достигнат 8 млн. до края на годината.
От консултантската компания JD Power смятат, че до края на годината VW ще продаде 7.8 млн. коли, което ще й осигури 10.5 на сто пазарен дял. GM ще бъде втори с продажби от 7.2 млн., следвани от Renault-Nissan - 6.8 млн., и Toyota - с 6.7 млн.
Компаниите IHS Automotive и PwC Autofacts също така прогнозират, че VW ще бъде на върха в края на годината, следвана от GM.
Анализаторите обаче смятат, че е малко вероятно VW да запази водещото място през 2012 г., когато Toyota ще възстанови производство и продажбите си. Джеф Шустер, изпълнителен директор на JD Power, заяви: "През следващата година ще сме свидетели на напрегната надпревара, защото виждаме, че Toyota се завръща в играта."