БТК със спад в печалбата и приходите (обновена)

Над три пъти по-малка печалба и спад на приходите с 23%* отчита "Българската телекомуникационна компания" за деветмесечието в сравнение със същия период на миналата година. Това показва консолидираният отчет на публичната компания, чието търговско име е "Виваком". Към края на септември положителният й резултат е 24.6 млн. лв. при 106.7 млн. лв. година по-рано.
Приходите от дейността за януари - септември са намалели до 667 млн. лв., което е спад с почти 23%* спрямо същия период на 2010 г. Част от този по-силен спад се дъжли на еднократни ефекти по две линии. Първо в средата на септември БТК продаде НУРТС, на което се дължи около половината от регистрираното понижение в приходите и печалбата на компанията майка. Освен това за разлика от миналата година, през пъврите девет месеца на 2011 г. БТК няма извънредни приходи и печалба от продажбата на имоти, което обуслава и другата половина от спад във финансовите резултати на телекома.
От компанията коментират, че разликата е "главно вследствие от намаляване на приходите от фиксирани услуги, намалени цени на дребно и преустановени дейности".
Разходите на БТК до март са паднали с 14% - тъй като те намаляват с темп, по-малък от този на свиващите се приходи, това е довело до силния спад в печалбата, става ясно от отчета.
При публикуването му от компанията съобщиха, че приходите им от мобилни услуги за третото тримесечие са нараснали със 6% спрямо същия период на 2010 г. Според отчета БТК е намалила с 1.5% постъпленията си от абонаментни такси до 83.55 млн. лв. Това е перото, от което тя получава най-голяма част от приходите си.
Дългосрочните заеми в консолидирания и индивидуален финансов отчет към 30.09.2011 са 782 млн. лв.
Спад има в парите, събрани за изходящ трафик, за наети линии и пренос на данни, но при линиите за взаимно свързване има ръст на постъпленията. Според обясненията на ръководството приходите от фиксирани телефони намаляват и донякъде са компенсирани с тези от мобилни услуги, радио- и телевизионно излъчване.
През третото тримесечие на годината VIVACOM бележи над 30% увеличение на мобилните клиенти на годишна база. През юли телекомът прие и 100 000-ния номер, пренесен в мобилната му мрежа, като остава единственият играч на пазара с положителен баланс от пренесени в мрежата си номера.
* - Показателят за приходите от 30% е намален на 23%. Екипът на "Дневник" се извинява за допуснатата грешка.