Ценовата война между британските супермаркети продължава

На живо
Заседанието на Народното събрание

Ценовата война между британските супермаркети продължава

Ценовата война между британските супермаркети продължава
Reuters
Поредният етап от ценовата война между най-големите вериги супермаркети във Великобритания все още не е определил ясен победител, макар да има знаци, че намалява интересът към веригите с големи намаления като Aldi и Lidl и свива инфлацията за финансово затруднените клиенти, съобщава "Ройтерс".
Компанията за пазарни проучвания Kantar Worldpanel обяви днес, че продажбите в супермаркети са се увеличили с 4.6% за дванайсетте седмици до 30 октомври – спад от 5.1% растеж на годишна база в дванайсетте седмици до 2 октомври. Спадът се случва въпреки увеличението на цените в супермаркетите от 5.7 до 6.1%, което показва, че купувачите са намалили потребяваните количества или са се насочили към по-евтини стоки.
Най-големият търговец на дребно на Острова – Tesco, стартира кампания за намаляване на цените в последния месец, за да обърне тенденцията за постепенно намаляване на пазарния дял на веригата. Това породи реакции в отговор от страна на Asda, J Sainsbury и Wm Morrison. "Крайният резултат, изглежда, ще е никакъв, тъй като представянето на големите четири вериги показва минимални разлики през изминалия период без отявлен победител", коментират от Kantar.
Кампаниите изглежда са част от причините за намаление на доскоро огромния растеж на евтините вериги Aldi и Lidl, за които продажбите се качиха съответно с 18.8 и 8.9%. В предишния период ръстът беше 25.1% за Aldi и 10.5% за Lidl.