Коледните промоции във Великобритания увеличават продажбите

Рано започналите промоции и намаления изненадващо вдигнаха потреблението във Великобритания през октомври. Официалните данни показват, че покупките са се увеличили с най-голям темп от юни насам, съобщи "Ройтерс".
Националната статистическа служба на Острова е отчела, че обемите на продажбите, включително на гориво, са се увеличили с 0.6% в последния месец след 0.5% ръст през септември. Мрачните прогнози на икономистите за спад с 0.2% не се сбъднаха. Продажбите на годишна база пък са нараснали с 0.9% - доста над очакванията за нулев растеж.
Данните са резултат от усилията на търговците с промоции и намаления да привлекат британците, чиито доходи са се свили най-много в последните 30 години. Особено активно е търсенето на спортни стоки, електроника, играчки, часовници и бижута.
"Обратната връзка от магазините показва, че ръстът идва от предколедните промоции и разпродажби", съобщават от статистическата служба и добавят, че това е най-видимо при търговците на хранителни стоки. Данните за инфлацията, излезли по-рано тази седмица, показват, че ценовата война между супермаркетите е забавила вдигането на цените.
Потребителското доверие е паднало до рекордно ниски стойности през октомври, показва проучването. Вчера от Bank of England обявиха, че слабото потребление е една от основните причини за бавното възстановяване на икономиката. Все пак от институцията очакват то да се повиши до края на следващата година, като за това ще помогне и очакваният спад в инфлацията.
Данните от компаниите също сочат свиване. Търговецът на бебешки продукти Mothercare Plc излезе със загуба за първото полугодие, а търговецът на дрехи French Connection отчете спад в печалбите за третото тримесечие на годишна база. От британското поделение на Wal-Mart – Asda, която е втората по големина верига супермаркети във Великобритания, коментираха, че решението да имат по-ниски цени от конкурентите им е помогнало за бързия растеж на продажбите през изминалия период.